fot. Pixabay
fot. Pixabay

Modele KIA zagrożone pożarem w komorze silnika. Zgłoś się jak najszybciej do serwisu

Redakcja Redakcja Motoryzacja Obserwuj temat Obserwuj notkę 6
KIA Polska poinformowała Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) o nowej kampanii serwisowej, która obejmie modele Sportage i Optima HEV. Powodem jest potencjalna usterka układu HECU (Hydraulic Electronic Control Unit), mogąca prowadzić do pożaru w komorze silnika. Podobna wada została wcześniej zidentyfikowana w innych modelach marki.

Problemy techniczne w modelach KIA Sportage i Optima HEV

W Polsce kampania obejmuje 18 172 egzemplarze KIA Sportage (kod modelowy SLe), wyprodukowane na Słowacji między 12 marca 2010 r. a 24 stycznia 2014 r. Dodatkowo, usterka może wystąpić w 12 pojazdach KIA Optima HEV (kod modelowy TF HEV), wyprodukowanych w Korei Południowej między 28 października 2010 r. a 12 grudnia 2013 r.

Podstawowym problemem jest wyciek płynu hamulcowego, który może powodować zwarcie elektryczne w module ABS. W konsekwencji może dojść do przeciążenia elektrycznego i pożaru w komorze silnika – niezależnie od tego, czy pojazd jest w ruchu, czy zaparkowany.

Objawy, które mogą wskazywać na problem, to: zapalenie się kontrolki awarii (MIL) lub ABS, wydobywanie się dymu z komory silnika, charakterystyczny zapach spalenizny.

Posiadacze wskazanych modeli otrzymają powiadomienia o konieczności wizyty w autoryzowanej stacji obsługi (ASO). Naprawa będzie polegać na zainstalowaniu odpowiedniego bezpiecznika w układzie, co ma wyeliminować ryzyko zwarcia i pożaru.

Wcześniejsze akcje serwisowe KIA

To nie pierwsza akcja serwisowa KIA w związku z problemami układu HECU. W ubiegłym tygodniu UOKiK poinformował o kampanii obejmującej ponad 16 tys. pojazdów tej marki w Polsce. Dotyczyła ona modeli: Rio – ponad 14 tys. egzemplarzy, Optima – ok. 1,2 tys. pojazdów Sorento – ok. 1,3 tys. egzemplarzy.


Rekomendacje dla właścicieli

Właściciele objętych kampanią modeli powinni jak najszybciej skontaktować się z najbliższą ASO, aby zaplanować wizytę serwisową. Proces naprawczy jest bezpłatny i realizowany w dogodnym dla klienta terminie. Rzeczniczka KIA, Monika Krzesak, zapewniła, że użytkownicy zostaną powiadomieni o szczegółach akcji serwisowej.

Warto regularnie sprawdzać komunikaty producenta oraz reagować na wezwania do serwisu, aby zapewnić bezpieczeństwo swoje i innych uczestników ruchu drogowego.

ja

Czytaj także:

Udostępnij Udostępnij Lubię to! Skomentuj6 Obserwuj notkę

Komentarze

Pokaż komentarze (6)

Inne tematy w dziale Technologie