Fot. Pixabay.com
Fot. Pixabay.com

Awaria aplikacji płatniczej BLIK. Jest ważny komunikat spółki

Redakcja Redakcja Cyfryzacja Obserwuj temat Obserwuj notkę 1
Wielka awaria aplikacji płatniczej BLIK. Klienci masowo zgłaszali problemy z działaniem systemu. Właściciel platformy opublikował w mediach społecznościowych ważny komunikat w tej sprawie.

Po godzinie 16.00 masowo zgłaszano awarię BLIKa

Sprawę opisał portal niebezpiecznik.pl. Portal powołuje się na dane serwisu DownDetector, który zajmuje się śledzeniem awarii w sieci.

Internauci zaczęli masowo zgłaszać awarie we wtorek 16 października, o godzinie 16.00. W ciągu kilkunastu minut zgłoszeń było już ponad 2000. Natomiast po godzinie 17.00 liczba zgłoszonych awarii wyraźnie spadła, chociaż są one wciąż zgłaszane.


Właściciel BLIKa wydał komunikat

Do zamieszania odnieśli się pracownicy aplikacji w mediach społecznościowych.

- Odnotowujemy czasowe problemy z funkcjami BLIKA. Pracujemy nad tym, aby usługa działała bez zakłóceń. O wszelkich zmianach w tym zakresie będziemy informować na bieżąco - czytamy na profilu aplikacji w serwisie X.


Trzy godziny później poinformowano, że BLIK działa już bez zakłóceń.

"Użytkownicy, których transakcja została zatwierdzona, a pieniądze zostały zablokowane na rachunku, powinni otrzymać zwrot. Jeśli to nie nastąpi w ciągu 48h, zalecamy kontakt z bankiem, wydawcą aplikacji mobilnej, z której realizowana była płatność" - czytamy.


Co to jest BLIK?

BLIK to aplikacja do płatności mobilnych w Polsce, uruchomiona 9 lutego 2015. Umożliwia ona użytkownikom smartfonów płatności bezgotówkowe w sklepach stacjonarnych lub internetowych, wypłacanie i wpłacanie gotówki w bankomatach oraz realizowanie przelewów na numer telefonu, a także generowanie czeków z cyfrowym kodem.

Właścicielem marki BLIK jest PSP – Polski Standard Płatności, konsorcjum sześciu największych banków w Polsce: Alior Bank, Bank Millennium, Bank Zachodni WBK (obecnie Santander Bank Polska), ING Bank Śląski, mBank oraz PKO Bank Polski. To zespół ekspertów, którzy uczestniczyli m.in. w tworzeniu i wdrażaniu innowacyjnych programów płatności bezgotówkowych, płatności online oraz projektów szerzej związanych z bankowością elektroniczną i mobilną.

MB

Fot. Płatność przez komórkę (zdjęcie przykładowe). Źródło: Pixabay.com



Udostępnij Udostępnij Lubię to! Skomentuj1 Obserwuj notkę

Komentarze

Pokaż komentarze (1)

Inne tematy w dziale Technologie