Przed godz. 16:00 doszło do awarii systemu banku ING. Zaniepokojeni klienci dowiedzieli się, że bank pracuje nad rozwiązaniem problemu. Na stronie banku pojawił się oficjalny komunikat, który wskazuje na szereg możliwych utrudnień dla klientów elektronicznej bankowości ING.
Awaria bankowości elektronicznej ING
Popularny serwis Downdetector pokazał, że problemów z logowaniem do bankowości elektronicznej ING zaczęło lawinowo przybywać w okolicy godziny 16.00. Obecnie zgłoszeń jest mniej, ale oficjalnego komunikatu o rozwiązaniu problemu jeszcze nie ma.
Na pytanie, co się stało, z aplikacją mobilną, że nie działa, w serwisie X bank przedstawiciel ING odpowiedział:
„Mamy obecnie kłopoty z systemem dlatego nie możesz się teraz zalogować”.
ING: Korzystanie z bankowości ING jest ograniczone
W mediach społecznościowych klienci alarmowali również o problemie z płatnością kartami. „W chwili obecnej problem jest po naszej stronie. Nasz dział IT pracuje nad przywrócenie funkcjonalności bankowości internetowej i kart. Przepraszamy za kłopot” - brzmi odpowiedź ING.
– Teraz zalogowanie się do konta i aplikacji jest możliwe, ale korzystanie z bankowości jest ograniczone – powiedział RMF FM rzecznik prasowy ING Piotr Utrata.
Wiadomo, że w okrojonym zakresie została przywrócona bankowość internetowa i aplikacja mobilna. Można wykonywać jedynie podstawowe czynności: sprawdzić konto, wysłać przelew. – Część klientów może mieć problem z płaceniem kartami – wyjaśnia przedstawiciel ING.
Oficjalny komunikat ING ws. awarii bankowości elektronicznej
Ostatecznie na stronie banku ING pojawił się komunikat:
"Od 16:00 zmagamy się z awarią naszych systemów. Pracujemy nad rozwiązaniem" - czytamy na stronie Ing.pl.
ING przekazał, co w tej chwili może dalej nie działać:
- niektóre funkcje Mojego ING - wciąż możesz zalogować się i podejrzeć stan konta lub wysłać przelewy;
- logowanie do ING Business;
- płatności kartami - płatności w sklepach (powyżej kwoty wymagającej potwierdzenia), wypłaty z bankomatów i płatności; kartami w internecie z zabezpieczeniem 3D Secure;
- płatności BLIKIEM.
ING informuje, że pracuje nad jak najszybszym rozwiązaniem problemu.
KW
na zdjęciu: nieczynny oddział ING Bank Śląski w Warszawie, zdjęcie ilustracyjne. fot. Salon24.pl ©
Inne tematy w dziale Gospodarka