Fot: Przemysłaf Kania, szef Cisco w Polsce w czasie Forum Ekonomicznego w Karpaczu
Fot: Przemysłaf Kania, szef Cisco w Polsce w czasie Forum Ekonomicznego w Karpaczu

Cisco: Od budowy internetu do rozwoju cyfrowych kompetencji w Polsce

Redakcja Redakcja Forum Ekonomiczne w Karpaczu Obserwuj temat Obserwuj notkę 1
Cisco, firma będąca fundamentem współczesnego internetu, rozwija swoją działalność także w Polsce, zapewniając miejsca pracy i wspierając cyfrową transformację. W rozmowie z Salonem 24, szef Cisco w Polsce, Przemysław Kania, opowiada o misji firmy, jej wpływie na polską gospodarkę i wyzwaniach związanych z kompetencjami cyfrowymi.

Firma, na której powstał internet

Cisco to firma, której urządzenia umożliwiły budowę internetu i nadal stanowią podstawę współczesnych technologii. Oprócz telekomunikacji, Cisco dostarcza rozwiązania z zakresu pracy zdalnej, cyberbezpieczeństwa oraz szkoli ludzi w zakresie kompetencji cyfrowych. Firma zatrudnia tysiące pracowników w Polsce i ma znaczący wpływ na lokalną gospodarkę. Jej szef, Przemysław Kania, w rozmowie z Salonem 24 podkreślił, że misją Cisco jest łączenie ludzi i poprawa jakości współpracy.

Obejrzyj rozmowę z Przemysławem Kanią: 


– Nasza misja, którą nazywamy „connectivity for all”, polega na łączeniu ludzi. Dostarczamy rozwiązania telekomunikacyjne do transmisji danych, głosu i wideo, wierząc, że im więcej ludzi połączymy, tym lepszy stanie się świat. To dotyczy również Polski – zaznaczył Przemysław Kania.

"W oparciu o nasze urządzenia powstał internet"

Kania przypomniał, że Cisco zostało założone w 1984 roku, a wiele infrastruktury internetowej na świecie opiera się na ich sprzęcie.

– Naszymi podstawowymi produktami są tzw. switche i routery, czyli urządzenia łączące sieci komputerowe i umożliwiające komunikację. Z czasem nasza oferta znacznie się rozszerzyła – teraz mamy rozwiązania do centrów danych, chmury, pracy grupowej, wideokonferencji oraz cyberbezpieczeństwa – wyliczał Kania.

Wspomniał także o rozwiązaniach z zakresu „observability”, które monitorują działanie aplikacji i pomagają rozwiązywać problemy techniczne. – Współczesne firmy korzystają z wielu aplikacji, dlatego niezwykle ważne jest, aby wszystko działało sprawnie i bez zakłóceń – dodał.

Polska pięta achillesowa – kompetencje cyfrowe

Zdaniem Przemysława Kani, jednym z największych wyzwań Polski jest niski poziom kompetencji cyfrowych w społeczeństwie.

– Mamy wielu zdolnych specjalistów, ale niestety ponad 50 proc. ludzi w Polsce nie posiada żadnych kompetencji cyfrowych – podkreślił.

Aby zaradzić temu problemowi, Cisco od lat prowadzi program Networking Academy, który oferuje szkolenia z zakresu technologii, cyberbezpieczeństwa i programowania. Program działa w setkach szkół i uczelni w Polsce, a każdego roku szkoli dziesiątki tysięcy ludzi.

– W tym roku przeszkolimy około 40-50 tysięcy osób. Od początku działania programu przeszkoliliśmy setki tysięcy ludzi. Dlaczego to robimy? Z jednej strony z altruizmu, ale także dlatego, że wyższe kompetencje cyfrowe przekładają się na większą adopcję technologii, a to wzmacnia Cisco jako firmę – wyjaśniał Kania.

Cisco jako część polskiej gospodarki

Przemysław Kania podkreślił, że Cisco jest aktywnym uczestnikiem polskiej gospodarki, zarówno poprzez inwestycje, jak i tworzenie miejsc pracy.

– Zatrudniamy prawie 3 tysiące osób w Polsce. Nasze biuro w Krakowie jest największym w Europie. Poza tym, prowadzimy programy, takie jak Country Digital Acceleration, w ramach których współpracujemy z polskim sektorem publicznym, inwestując w innowacyjne rozwiązania – mówił Kania.

Cisco współpracuje również z licznymi partnerami biznesowymi w Polsce, tworząc kolejne miejsca pracy. – Szacujemy, że w sumie tworzymy kilkanaście tysięcy miejsc pracy, biorąc pod uwagę współpracę z naszymi partnerami – podsumował szef Cisco w Polsce.

(Maks).

Fot: Przemysłaf Kania, szef Cisco w Polsce w czasie Forum Ekonomicznego w Karpaczu

Udostępnij Udostępnij Lubię to! Skomentuj1 Obserwuj notkę

Komentarze

Pokaż komentarze (1)

Inne tematy w dziale Gospodarka