Diagnostyka: 26 lat innowacji w polskiej medycynie laboratoryjnej

Redakcja Redakcja Zdrowie Obserwuj temat Obserwuj notkę 0
Od skromnych początków do wiodącej sieci diagnostycznej w Polsce – firma Diagnostyka działa na rynku od 26 lat, rozwijając zarówno diagnostykę laboratoryjną, jak i obrazową. Prezes Diagnostyki, prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, opowiada o przełomach technologicznych, sukcesach firmy i planach na przyszłość.

To jest zupełnie inna medycyna

Gościem Salonu 24 był prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, prezes firmy Diagnostyka, która od 26 lat działa na polskim rynku medycznym. Jak podkreślił, w tym czasie nastąpił ogromny postęp w technologii, automatyzacji oraz jakości badań.
– Kiedy zaczynaliśmy, laboratoria były małe i niemal całkowicie pozbawione automatyzacji, a wyniki badań wypisywano ręcznie. Dziś mamy do czynienia z zautomatyzowanymi fabrykami, wspieranymi przez nowoczesne IT, które umożliwia przesyłanie wyników badań przez internet, co pozwala pacjentom odbierać je na odległość. To zupełnie nowy poziom medycyny i diagnostyki – mówił prezes Diagnostyki.

Obejrzyj rozmowę z prof. nadzw. dr hab. n. med.Jakubem Swadźbą

Sukces firmy Diagnostyka

Swadźba opisał początki firmy, która działała w czasach, gdy laboratoria znajdowały się głównie w szpitalach.
– Pomyśleliśmy, że chcemy założyć własne laboratorium i wykonywać badania na najwyższym poziomie. Dwa lata później założyliśmy sieć laboratoriów, a z czasem włączyliśmy do oferty specjalistyczne badania alergologiczne i immunologiczne. Po jakimś czasie zaczęliśmy rozwijać naszą działalność poza Krakowem – najpierw we Wrocławiu, później w Warszawie, a dziś obejmujemy całą Polskę – opowiadał.

Prezes Diagnostyki podkreślił, że sukces firmy wynika nie tylko z umiejętności wykonywania badań, ale także z efektywnej sprzedaży usług.

– Potrafimy dotrzeć do lekarzy i przekonać ich o wysokiej jakości naszych badań. Naszym celem jest zapewnienie pacjentom optymalnej i najlepszej możliwej obsługi – dodał.

Rozwój diagnostyki obrazowej

Diagnostyka rozwija również swoją ofertę w zakresie diagnostyki obrazowej, co stanowi istotny element strategii firmy.

– Widzimy wiele synergii pomiędzy diagnostyką laboratoryjną a obrazową. Niektóre rodzaje nowotworów nie mają dobrych markerów, dlatego potrzebujemy wsparcia radiologii. Na przykład, aby wykryć małe zmiany w płucach czy wspomóc nasze badania laboratoryjne – wyjaśniał prof. nadzw. dr hab. n. med. Swadźba.


Przykładem takiej współpracy jest badanie poziomu PSA, które może wskazywać na raka prostaty. Jeśli wynik jest podwyższony, kolejnym krokiem jest wykonanie rezonansu magnetycznego prostaty.

– Mamy nadzieję, że pacjenci, którzy wybierają nasze badania laboratoryjne, z równie dużym zaufaniem podejdą do naszej oferty badań obrazowych – mówił prezes.

Plany na przyszłość

Firma Diagnostyka planuje rozwijać swoje centra diagnostyki obrazowej, zarówno poprzez zakup istniejących już placówek, jak i rozwijanie nowych.
– Obecnie posiadamy 19 centrów diagnostyki obrazowej. Niektóre z nich rozwijamy przy naszych laboratoriach, jak w Warszawie czy Bielsku-Białej – podsumował prof. nadzw. dr hab. n. med. Swadźba.

(MAX)
Fot: prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba na Forum Ekonomicznym w Karpaczu
Udostępnij Udostępnij Lubię to! Skomentuj Obserwuj notkę

Komentarze

Pokaż komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości