Telewizje kojarzone z prawicą walczą o rząd dusz. I wpływy z reklamy. Branżowe serwisy z uwagą przyglądają się, jak „Wiadomości” wPolsce24.pl wypadały w starciu z wydłużonym serwisem informacyjnym „Dzisiaj” Telewizji Republika. Przymnijmy, że na początku tygodnia wPolsce24.pl rozpoczęła nadawanie na MUX-8 naziemnej telewizji cyfrowej.
„Wiadomości” wPolsce24.pl. Jak widownia?
Wirtualne Media informują, że telewizja wPolsce24.pl w pierwszym dniu emisji miała 0,74 proc. udziału w rynku. A pierwsze wydanie „Wiadomości” zgromadziło ponad 142 tys. widzów. Kanał należący do Fratrii braci Karnowskich można też oglądać u operatorów płatnej telewizji, gdzie zastąpił satelitarny kanał wPolsce.pl.
wPolsce24.pl jako telewizja informacyjna ma w ofercie pasmo poranne, serwisy informacyjne, programy publicystyczne.
Ludzie z TVP Kurskiego w telewizji wPolsce24.pl
Widzowie wPolsce24.pl czekali na wiele postaci do zimy 2023 roku kojarzonych z Telewizją Polską. Wszystko mają przyćmić nadawane o 19.30 „Wiadomości”. To wyraźny ukłon w stronę wielu widzów TVP z czasów prezesów Jacka Kurskiego i Mateusza Matyszkowicza.
Nazwiska mówią same za siebie. Pierwsze wydanie „Wiadomości” wPolsce24 poprowadził Michał Adamczyk. Materiały przygotowali m.in. Bartosz Łyżwiński, Żaklina Skowrońska czy Stanisław Pyrzanowski.
Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że pierwsze wydanie wieczornego serwisu wPolsce24.pl obejrzało 142,4 tys. widzów. Tym samym udział stacji w czasie emisji „Wiadomości” wyniósł w grupie 4+ wyniósł 1,39 proc., a w grupie 16-59 – 1,23 proc.
Emitowany po serwisie „Gość Wiadomości” z prezesem PiS Jarosławem Kaczyńskim miał 124 tys. osób, co dało stacji 1,09 proc. w grupie wszystkich widzów.
TV Republika zdecydowanie wyprzedza wPolsce24.pl
Jak wypadł serwis „Dzisiaj” emitowany w tym samym dniu o 19.00 w TV Republika? W poniedziałek zgromadził przed telewizorami aż 708 tys. widzów, przy udziale wynoszącym 6,53 proc. w grupie 4+ i 3,30 proc. w 16-59.
Wirtualne Media podkreślają, że program tego dnia były zdecydowanie wydłużony. Poza materiałami pojawiła się w nim długa rozmowa w studiu przed pierwszym odcinkiem serialu dokumentalnego „Zgoda”. Pokazano go o 21.20. W takiej formule „Dzisiaj” trwało ponad dwie godziny.
Średni udział stacji wPolsce24.pl w pierwszy dzień nadawania, czyli w w poniedziałek 2 września br. wyniósł w grupie 4+ 0,74 proc., co dało jej 21. miejsce wśród wszystkich kanałów w Polsce i siódme wśród kanałów newsowych.
Najchętniej oglądaną stacją newsową była telewizja TVN24 - tego dnia zanotowała 6,78 proc. udziału (zajęła drugie miejsce wśród wszystkich kanałów). TV Republika miała w poniedziałek 5,63 proc. udziału i była szóstą stacją w Polsce i drugą w kategorii informacyjnych.
KW
Inne tematy w dziale Kultura