na zdjęciu: najnowszy Opel Astra w wersji Hybrid. fot. Stellantis
na zdjęciu: najnowszy Opel Astra w wersji Hybrid. fot. Stellantis

Opel poszedł na całość. Cała flota została wyposażona w potężny napęd

Redakcja Redakcja Motoryzacja Obserwuj temat Obserwuj notkę 13
Opel zaszalał. Teraz samochody osobowe od Corsy przez Astrę, Mokkę i Grandlanda aż po nową Fronterę można zamawiać z wydajnym napędem hybrydowym.

Opel stawia na hybrydy

Zalet hybryd nie trzeba przedstawiać, to niższe zużycie paliwa i emisja CO2, jazda na napędzie czysto elektrycznym przy niskich prędkościach, idealna synchronizacja silnika benzynowego i elektrycznego o mocy 21 kW oraz zelektryfikowanej, sześciobiegowej skrzyni biegów z podwójnym sprzęgłem. 

Najnowszym modelem w gamie jest wydajny Opel Frontera Hybrid. Przystępny cenowo, nowy rodzinny SUV jest teraz dostępny z technologią 48-woltową w cenie zaczynającej się już od 102 900 zł. Frontera Hybrid jest wyposażona w 1,2-litrowy silnik benzynowy turbo o mocy 74 kW (100 KM) zaprojektowany specjalnie do wykorzystania w technologii hybrydowej. Pracuje on w połączeniu z silnikiem elektrycznym o mocy 21 kW (28 KM) i zelektryfikowaną sześciobiegową skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem, dzięki czemu zużycie paliwa i emisja CO2 są niższe w porównaniu z modelem z tradycyjnym napędem. Ponadto, Frontera Hybrid jest również dostępna w wersji z silnikiem turbo o mocy 100 kW (136 KM) w cenie zaczynającej się od 108 200 zł. 

image

Dodatkowo można wybierać spośród wielu innych modeli wyposażonych w nowoczesną technologię hybrydową: d bestsellera w klasie małych samochodów Opla Corsy poprzez stylowego Opla Mokkę po odnoszące sukcesy w klasie kompaktowej Opla Astra i Astrę Sports Tourer, a także topowego SUV-a Opla Grandlanda.

image

Hybrydy Opla - Perpetuum mobile

Inteligentna, ekonomiczna i kompaktowa 48-woltowa technologia pozwala podczas codziennej jazdy po mieście i na drogach wiejskich, silnik benzynowy i elektryczny współpracują ze sobą lub pracują oddzielnie w zależności od potrzeb – zawsze w optymalnej harmonii między zużyciem energii a osiągami. W celu zapewnienia optymalnego działania katalizatora i asystenta hamowania od pierwszego naciśnięcia pedału przyspieszenia, do uruchamiania modeli Opla zawsze wykorzystuje się silnik benzynowy. Napęd elektryczny wspomaga silnik benzynowy podczas przyspieszania i ruszania z miejsca. Silnik elektryczny zapewnia moment obrotowy, zwłaszcza przy niskich prędkościach obrotowych silnika, co korzystnie wpływa na dynamikę jazdy i redukcję emisji CO2.

Przy niskich prędkościach, silnik elektryczny umożliwia również w pełni elektryczną jazdę przez maksymalnie jeden kilometr lub przez 50 proc. czasu jazdy w mieście - na przykład podczas wykonywania manewrów. Samochód automatycznie przełącza się na napęd elektryczny, gdy poziom naładowania akumulatora, temperatura zewnętrzna i temperatura katalizatora są odpowiednie. Gdy hybrydy Opla zwalniają przy wyższych prędkościach, silnik benzynowy wyłącza się, a silnik elektryczny działa jak generator do ładowania 48-woltowego akumulatora układu hybrydowego. Jednocześnie, po zwolnieniu pedału przyspieszenia, hybryda może „płynąć” wspomagana przez silnik elektryczny.

image

Kierowcy samochodów hybrydowych mogą wybierać pomiędzy trzema trybami jazdy: Eco (wyjątkowo wydajne działanie), Normal i Sport. W trybie Sport silnik benzynowy jest zawsze włączony, zapewniając tym samym przez cały czas wymaganą wydajność.

Dzięki informacjom skonfigurowanym specjalnie dla napędu hybrydowego, kierowcy Opla Hybrid mogą z łatwością i w wygodny sposób kontrolować najważniejsze wskazania dotyczące bieżącego trybu jazdy, stanu zużycia energii i wiele więcej. Wyświetlacz informacyjny kierowcy zapewnia widok znany z wariantów modelu z konwencjonalnym napędem, oferując dodatkowo kilka specjalnych funkcji. Cyfry na cyfrowym wyświetlaczu prędkości świecą na biało, gdy pracuje silnik benzynowy. Gdy zostanie on wyłączony i pojazd będzie napędzany wyłącznie elektrycznie, wypełnienie wskaźników zmieni się na kolor niebieski. Dodatkowy stały wyświetlacz wykorzystania mocy (zastępujący obrotomierz) na wyświetlaczu informacyjnym kierowcy jest podzielony na następujące trzy sekcje: Power: pojazd zapewnia maksymalną moc, silnik spalinowy i elektryczny pracują jednocześnie, dalej Eco: pojazd w danym momencie pracuje z najlepszą wydajnością energetyczną (silnik benzynowy lub silnik elektryczny) oraz Charge: pojazd zwalnia i odzyskuje energię.

image

Nie poczujesz różnicy

Gdy kierowca włączy ekran przedstawiający przepływ energii, na wyświetlaczu informacyjnym kierowcy pojawi się schemat pokazujący przepływ energii między akumulatorem, silnikiem benzynowym i kołami, oraz informujący o poziomie naładowania akumulatora. Aktualny tryb pracy –  jazda w 100 procentach na napędzie elektrycznym, odzyskiwanie energii lub moc pochodząca z silnika spalinowego – jest wyświetlany w różnych kolorach. Najważniejsze dane dotyczące przebytej odległości, czasu podróży, średniego zużycia paliwa, pozostałego zasięgu i trasy przejechanej wyłącznie elektrycznie (podanej w procentach) można odczytać na wyświetlaczu podsumowania podróży, po wyłączeniu samochodu. Jak widać hybryda daje możliwość jazdy autem zelektryfikowanym bez konieczności zmiany wyrobionych nawyków dotyczących jazdy. 

na zdjęciu: najnowszy Opel Astra w wersji Hybrid. fot. Stellantis

TW

Udostępnij Udostępnij Lubię to! Skomentuj13 Obserwuj notkę

Komentarze

Pokaż komentarze (13)

Inne tematy w dziale Technologie