Avon zgłosił upadłość
Wniosek o ogłoszenie upadłości marka Avon złożyła w połowie sierpnia. Podstawą wniosku był rozdział 11 kodeksu upadłościowego USA. Na mocy tych przepisów możliwe jest dalsze funkcjonowanie spółki, jednak pod warunkiem jej jednoczesnej reorganizacji nadzorowanej przez sąd. Jak to możliwe, że jeden z liderów branży kosmetycznej znalazł się w tak trudnej sytuacji?
Ale to nie jedyny powód klęski firmy. Avon nie potrafił się dostosować do dynamicznie zmieniającego się rynku. Jest to tym bardziej przykre, że Avon miał potencjał, by wyznaczać trendy w branży na lata, lecz zamiast tego okazało się to dla firmy destrukcyjne.
"Na długo przed pojawieniem się influencerów w mediach społecznościowych i marek skierowanych bezpośrednio do konsumentów, Avon zbudował już rozległą sieć mikroinfluencerów — swoich przedstawicieli — którzy mieli głębokie, osobiste relacje ze swoimi klientami. Gdyby Avon dostrzegł wartość tej sieci i wykorzystał ją w erze cyfrowej, mógłby stać się potęgą w sprzedaży społecznościowej" - czytamy w "Forbes".
Co dalej z Avon?
Za złożenie wniosku o upadłość odpowiada konkretnie firma Avon Products Inc. (API), spółka córka firmy Natura, która 2020 r. odkupiła biznes Avonu w Europie, Azji i Ameryce Łacińskiej. Niestety, wbrew staraniom firmy Natura, API przygniatał dług w wysokości ponad 1,3 mld dol., w tym 78 mln dol. zobowiązań na poczet procesów sądowych w sprawie trującego talku.
Za odkupienie akcji Avon poza USA Natura zaproponowała 125 mln dol. po zamknięciu procedury upadłościowej. Dzięki temu działaniu Natura mogłaby odzyskać kontrolę nad międzynarodową działalnością Avon, jednocześnie pozbywając się części zobowiązań finansowych.
Avon Cosmetics Polska: działalność firmy poza USA nie jest objęta postępowaniem upadłościowym. Używamy bezpiecznego talku
W oświadczeniu przesłanym naszej redakcji szefowa zintegrowanego działu komunikacji Avon Cosmetics Poland, Ewa Grzech zwróciła uwagę, że działalność Avon poza Stanami Zjednoczonymi nie jest objęta postępowaniem. "Oznacza to, że nic się nie zmienia dla naszych klientów, współpracowników, konsultantek ani innych interesariuszy w Polsce. W Avon wszystko pozostaje bez zmian – kontynuujemy realizację naszych strategicznych inicjatyw, jednocześnie zapewniając klientom na całym świecie tę samą ofertę kosmetyczną, którą znają i kochają" - zaznaczyła przedstawicielka Avon Cosmetics Poland.
SW
na zdjęciu: drogeria, zdjęcie ilustracyjne. fot. Henryk Borawski - praca własna, CC BY-SA 4.0
Komentarze
Pokaż komentarze (8)