1000 kilometrów zasięgu? Dlaczego nie? Francuzi z Renault pokazali na co ich stać. Renault Rafale daje nie tylko autentyczną przyjemność z jazdy, ale pokazuje, że najnowsza technologia pokaz możliwości konstruktorów i rozwiązania, które mają służyć kierowcy i pasażerom.
- Rafale jest próbą spełnienia długoletniego marzenia Renault. Było nim udowodnienie, że jest marką, która jest w stanie wznieść się na wyżyny, by osiągnąć najwyższe segmenty rynku. Prawdą jest, że z tych prób firma zawsze wychodziła bardziej lub mniej poobijana. Mimo to nie składamy broni. Tym bardziej że teraz posiadamy atuty, których wcześniej nam brakowało, czyli jesteśmy obecni w prężnym segmencie SUV-ów coupé, mamy układ napędowy całkowicie zgodny z duchem czasu, a ponadto osiągnęliśmy doskonałość techniczną i koncepcyjną, a także wzbudzamy emocje - powiedział Luca de Meo, dyrektor generalny Grupy Renault, dokonując prezentacji Rafale – nowego produktu flagowego Renault podczas Paris Air Show 18 czerwca 2023 roku
Nazwa Rafale nawiązuje do francuskiej brawury i doskonałości oraz prestiżowych osiągnięć Renault we francuskim lotnictwie. Choćby takich, jak pobicie rekordu prędkości przez samolot Caudron Renault Rafale w 1934 roku (445 km/h).
Sylwetka samochodu zdradza zdecydowany charakter. Nowy design Renault widać w starannie wyrzeźbionych liniach obejmujących zaawansowane technologicznie elementy. Tym, co przyciąga, zadziwia i zaskakuje, jest dbałość o szczegóły oraz gra światła i tekstur. Bo Rafale to samochód z wyższego segmentu, dający poczucie pełni życia i potęgujący przyjemność prowadzenia i podróżowania. Skupia w sobie największe osiągnięcia Renault w zakresie bezpieczeństwa, dynamiki i przyjemności prowadzenia oraz komfortu kierowcy i pasażerów. Duża przestronność i bogate wyposażenie technologiczne sprawią, że każdy użytkownik będzie czerpał przyjemność z podróżowania.
Renault Rafale - dane techniczne
Rafale, oprócz hybrydowego silnika E-Tech o mocy 200 KM ze stosunkiem osiągów do wydajności sprawdzonym w modelach Austral i Espace, kryje pod maską również nowy silnik E-Tech 4x4 o mocy 300 KM. To rzeczywiście przełomowy hybrydowy układ napędowy typu plug-in, będący kwintesencją technologii E-Tech Renault, został wyposażony w nowy silnik elektryczny na tylnej osi, aby zwiększyć moc pojazdu i zapewnić stały napęd na cztery koła. Układ ten w wersji atelier Alpine będzie wyposażony w specjalne ustawienia podwozia i trybu jazdy, a także w aktywne zawieszenie współpracujące z kamerą predykcyjną, co pozwoli zapewnić maksymalną przyjemność jazdy.
Najpierw Renault Rafale E-Tech full hybrid 200 KM było dostępne w dwóch wersjach: techno i esprit Alpine, w cenie od 192 900 zł. Teraz wprowadzono kolejną odmianę, która posiada układ napędowy E-Tech 4x4 o mocy 300 KM, dostępny w wersjach esprit Alpine i atelier Alpine. W tych wersjach koncern Renault wykorzystał całe know-how marki i pasję zespołu konstruktorów, z jaką tworzą samochody. Dzięki temu Renault Rafale E-Tech 4x4 300 to nie tylko mocny silnik. Doskonale wpisuje się w obecne czasy, jest bardzo wydajny – ma zasięg sięgający 1000 km. Zastosowanie dodatkowego silnika elektrycznego zamontowanego na tylnej osi zapewnia temu flagowemu modelowi marki, stały, aktywny napęd na cztery koła. Rafale E-TECH 4x4 300 KM to nie tylko doskonałe technologie i wyposażenie podnoszące bezpieczeństwo, ale także optymalne właściwości trakcyjne i przyczepność w każdych warunkach.
Wersja 4x4 Renault Rafale
Wersja Atelier Alpine powstała we współpracy ze specjalistami marki Alpine, wyróżnia się jeszcze większą przyjemnością z jazdy. Ustawienia inteligentnego aktywnego zawieszenia opracowane przez inżynierów Alpine Cars zapewniają Renault Rafale E-Tech 4x4 300 KM w wersji Atelier Alpine świetne zachowanie na drodze i najwyższy poziom przyjemności prowadzenia.
- Renault Rafale, kluczowy model w strategii Renaulution, symbolizuje coraz wyższy poziom naszych samochodów i pokazuje, że potrafimy przekonać do siebie każdą grupę klientów. To samochód o porywającej stylistyce SUV-a z linią coupé, za kierownicą którego poczujesz intensywną radość życia. Zapewnia niespotykaną przyjemność z jazdy dzięki hybrydowemu napędowi i flagowemu zawieszeniu, które jest owocem know-how i pasji konstruktorów Renault - przekonuje Fabrice Cambolive, dyrektor generalny marki Renault
Źródło zdjęć: Renault, fot. Dominik Kalamus
Tomasz Wypych
Inne tematy w dziale Technologie