Najlepiej sprzedający się SUV w nowej odsłonie. Ford Kuga przeszedł głęboki lifting

Redakcja Redakcja Motoryzacja Obserwuj temat Obserwuj notkę 2
W salonach pojawił się nowy Ford Kuga. Przebojowy SUV, który w wersji Plug-in Hybrid był w 2023 roku najlepiej sprzedającym się modelem przeszedł udaną modernizację. Samochód przeszedł szereg zmian stylistycznych. W oczy najbardziej rzuca się nowy grill, a także nowy kształt przedniego zderzaka. Do tego nowe przednie reflektory Full LE, nowy układ świateł w tylnych lampach nowe lakiery nadwozia oraz wzory kół. Stylistyka samochodu całościowo stała się bardziej dynamiczna z wyrazistymi, agresywnie narysowanymi liniami.

Wnętrze także przeszło ewolucję i szereg istotnych zmian. To przede wszystkim centralny wyświetlacz o przekątnej 13,2”, który oferuje system SYNC 4 z bezprzewodową łącznością z Apple CarPlay i Android Auto. Nowy jest także konfigurowalny wyświetlacz cyfrowych zegarów o przekątnej 12,3”, bezprzewodowa ładowarka do smartfonów czy modem 5G. Polska oferta modelu będzie obejmować pięć wersji wyposażenia: Titanium, ST-Line/ST-Line X oraz Active/Active X.  


Wyposażenie Forda Kugi

Już w podstawowej wersji Titanium każda Kuga będzie doskonale wyposażona. Do standardu dodano bowiem kamerę cofania, relingi dachowe, bezkluczykowy dostęp Ford KeyFree i przednie światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów. Dalej m.in. 17-calowe koła aluminiowe, przednie i tylne czujniki parkowania, inteligentny ogranicznik prędkości czy reflektory Full LED. Jest też kompletna gama systemów bezpieczeństwa, zawierająca m.in. działający w oparciu o informacje z kamery przedniej system wspomagający kierowcę w unikaniu lub zmniejszaniu skutków kolizji z poprzedzającymi pojazdami, pieszymi lub rowerzystami Pre-Collision Assist, system wspomagający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu z funkcją wykrywania krawędzi jezdni Lane Keeping System, system monitorowania koncentracji kierowcy Driver Alert czy system rozpoznawania znaków prędkości.

Wersje ST-Line i ST-Line X oddają sportowy charakter samochodu. W standardzie są sportowe zawieszenie, dwie końcówki układu wydechowego w stylizacji sportowej, 18-calowe koła aluminiowe, zderzak i górna krata wlotu powietrza w stylizacji ST-Line czy emblematy ST-Line, a ST-Line X wyposażono w duży tylny spojler i zaciski lakierowane na czerwono.

Nowy Ford Kuga to zupełnie nowe wersje wyposażenia: Active oraz Active X. Poza codzienną eksploatacją, są one przeznaczone na wyprawy na łono natury. Stąd zawieszenie o zwiększonym prześwicie (przód +10 mm/tył +5 mm), listwy ochronne wokół nadkoli, dokładka przedniego i tylnego zderzaka czy dodatkowy tryb jazdy „Głęboki śnieg/piasek”. W standardzie znajdują się także m.in. czarne relingi bagażnika dachowego, przednie światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów. Active X dodatkowo posiada czarny dach i czarne obudowy lusterek. Wersje X (ST-Line X oraz Active X) poza wymienionymi wyżej dodatkowymi elementami oferują też m.in. system audio premium B&O (wzmacniacz, cyfrowy procesor dźwięku, 9 głośników i subwoofer), fotele ergonomiczne z elektryczną regulacją i funkcją pamięci położenia, częściowo skórzaną tapicerkę, otwierane elektrycznie i bezdotykowo drzwi bagażnika czy aluminiowe nakładki na pedały.  


Ford Kuga - dane techniczne 

Do wyboru są trzy rodzaje układów napędowych. Bazową konfiguracją jest 1.5 EcoBoost 150 KM z napędem na przednie koła i manualną skrzynią biegów. Zarówno z napędem na przednie, jak i na wszystkie koła dostępna jest pełna hybryda 2.5 FHEV, zawsze sparowana z bezstopniową automatyczną skrzynią biegów eCVT. W wersji FWD jej moc maksymalna wynosi 180 KM, a AWD – 183 KM. Szczytem oferty jest Kuga w wersji hybrydowej plug-in. 2.5 PHEV oferuje moc maksymalną 243 KM, będąc dostępną z automatem eCVT i napędem na przednie koła. Nowe układy napędowe dysponują lepszą dynamiką niż wersja sprzed liftingu – przyspieszenie 0-100 km/h Kugi 2.5 FHEV 183 KM wynosi bowiem 8.3 sekundy (obecna Kuga 9.5 s), a Kugi 2.5 PHEV 7.3 s (obecna Kuga 9.2 s). Nowy Ford Kuga może pochwalić się także wiodącą w segmencie C-SUV zdolnością holowniczą, która w wersjach PHEV i FHEV AWD wynosi 2100 kg.

Ceny nowego Forda Kugi rozpoczynają się od 162 010 zł brutto za 1.5 EcoBoost 150 KM M6 w wersji wyposażenia Titanium. Pełna hybryda FWD kosztuje od 189 090 zł, AWD od 198 090 zł, podczas gdy cennik hybrydy plug-in startuje od 206 690 zł. Za wersję ST-Line i Active dopłata wynosi 7 600 zł, a ST-Line X oraz Active X kolejne 15 200 zł. Cena detaliczna niezmiennie obejmuje pakiet dodatkowych korzyści: 4 lata dodatkowej ochrony pogwarancyjnej Ford Protect z gwarancją i serwisem. 


Źródło zdjęć: Salon24

Tomasz Wypych

Zobacz galerię zdjęć:

Udostępnij Udostępnij Lubię to! Skomentuj2 Obserwuj notkę

Komentarze

Pokaż komentarze (2)

Inne tematy w dziale Technologie