Netflix, Google i TVN to trzy marki, które odbiorcy najsilniej kojarzą ze wsparciem dla społeczności LGBT+ w Polsce - wynika z badania "Aktywizm marek", zrealizowanego przez agencję Wavemaker. TVN chwali się rankingiem, w którym uwzględniono m.in... producenta prezerwatyw.
TVN najbardziej przyjazna społeczności LGBT+
Najnowsza edycja raportu "Aktywizm marek", przygotowywanego przez agencję mediową Wavemaker, Netflix, TVN i Google to trzy marki, które polscy konsumenci najczęściej kojarzą ze wsparciem dla mniejszości seksualnych.
O zaangażowaniu we wspieranie społeczności LGBT+ wcześniej wspomnianych marek przekonanych było kolejno 17,6; 16,8 i 16,1 procent respondentów badania.
Na dalszych miejscach m.in. Durex czy "Gazeta Wyborcza"
Co ciekawe, w raporcie znalazło się miejsce dla zupełnie różnych marek z wielu branży. Na dalszych pozycjach rankingu uplasowały się kolejno: Facebook, Durex, IKEA, Zalando, "Gazeta Wyborcza", McDonald's i Nike.
Zabrakło natomiast m.in. Empiku, na który w zeszłym roku wskazało aż 11 procent respondentów.
Aktywizm marek. Co najbardziej wspierają Polacy?
Co ciekawe, poparcie marek dla środowiska LGBT+ wciąż wywołuje kontrowersje w Polsce. W tej kwestii jedynie 44 proc. Polaków popiera zaangażowanie marketerów, podczas gdy 21 proc. je krytykuje.
Z badania wynika też, że Polacy są krytyczni dla zmiany wkomponowywania tęczowej flagi do log marek w czasie tzw. miesiąca dumy. Jedynie 1/3 Polaków popiera takie działania, co czwarty się sprzeciwia, pozostali są obojętni.
Natomiast trzy obszary, w których polscy konsumenci najchętniej widzą zaangażowanie marek to: ochrona środowiska, obrona praw dzieci i pomoc ubogim.
MB
Fot. Flaga środowisk LGBT, logo telewizji TVN. Źródło: TVN/Pixabay.com/Canva
Inne tematy w dziale Społeczeństwo