na zdjęciu: Tęczowa flaga - symbol społeczności LGBT+
na zdjęciu: Tęczowa flaga - symbol społeczności LGBT+

Które marki są najbardziej kojarzone z LGBT? W czołówce nie zabrakło mediów

Redakcja Redakcja LGBT Obserwuj temat Obserwuj notkę 0
Netflix, Google i TVN to trzy marki, które odbiorcy najsilniej kojarzą ze wsparciem dla społeczności LGBT+ w Polsce - wynika z badania "Aktywizm marek", zrealizowanego przez agencję Wavemaker. TVN chwali się rankingiem, w którym uwzględniono m.in... producenta prezerwatyw.

TVN najbardziej przyjazna społeczności LGBT+

Najnowsza edycja raportu "Aktywizm marek", przygotowywanego przez agencję mediową Wavemaker, Netflix, TVN i Google to trzy marki, które polscy konsumenci najczęściej kojarzą ze wsparciem dla mniejszości seksualnych.

O zaangażowaniu we wspieranie społeczności LGBT+ wcześniej wspomnianych marek przekonanych było kolejno 17,6; 16,8 i 16,1 procent respondentów badania.


Na dalszych miejscach m.in. Durex czy "Gazeta Wyborcza"

Co ciekawe, w raporcie znalazło się miejsce dla zupełnie różnych marek z wielu branży. Na dalszych pozycjach rankingu uplasowały się kolejno: Facebook, Durex, IKEA, Zalando, "Gazeta Wyborcza", McDonald's i Nike.  

Zabrakło natomiast m.in. Empiku, na który w zeszłym roku wskazało aż 11 procent respondentów. 


Aktywizm marek. Co najbardziej wspierają Polacy?

Co ciekawe, poparcie marek dla środowiska LGBT+ wciąż wywołuje kontrowersje w Polsce. W tej kwestii jedynie 44 proc. Polaków popiera zaangażowanie marketerów, podczas gdy 21 proc. je krytykuje.

Z badania wynika też, że Polacy są krytyczni dla zmiany wkomponowywania tęczowej flagi do log marek w czasie tzw. miesiąca dumy. Jedynie 1/3 Polaków popiera takie działania, co czwarty się sprzeciwia, pozostali są obojętni.

Natomiast trzy obszary, w których polscy konsumenci najchętniej widzą zaangażowanie marek to: ochrona środowiska, obrona praw dzieci i pomoc ubogim.

MB

Fot. Flaga środowisk LGBT, logo telewizji TVN. Źródło: TVN/Pixabay.com/Canva

Udostępnij Udostępnij Lubię to! Skomentuj Obserwuj notkę

Inne tematy w dziale Społeczeństwo