CC0
CC0

Duża sieciówka zamyka swoje drogerie. Właśnie zlikwidowano największy salon

Redakcja Redakcja Handel Obserwuj temat Obserwuj notkę 16
Zarząd Drogerii Natura zdecydował o restrukturyzacji swojej sieci. Firma zamyka stacjonarne sklepy swojej sieci. Właśnie zlikwidowano słynną placówkę przy Metro Centrum w Warszawie.

Drogeria Natura zamyka sklepy. Zniknęła duża placówka

O sprawie donosi portal Wprost.pl. Sieć drogerii Natura zdecydowała o zamknięciu swojego sklepu w centrum Warszawy przy stacji Metro Centrum. Był to znany i duży lokal, który w 2016 roku przeszedł gruntowną modernizację.

Z artykułu dowiadujemy się, że owa likwidacja jest częścią szerszego planu zainicjowanego już w 2022 roku. Zarząd firmy podjął decyzję o zamykaniu nierentownych punktów sprzedaży stacjonarnej.

"Decyzja o zamknięciu sklepu Natura przy stacji Metro Centrum w Warszawie była dla nas bardzo trudna i długo odwlekaliśmy ją w czasie. Niestety, rosnące koszty wynajmu oraz brak możliwości renegocjacji warunków zmusiły nas do tego kroku. Aktualnie poszukujemy nowej, równie atrakcyjnej lokalizacji i mamy nadzieję, że wkrótce będziemy mogli zaprosić naszych klientów do nowego sklepu" - powiedział Edward Komendacki, wiceprezes ds. operacyjnych spółki Natura, portalowi wiadomoscikosmetyczne.pl.

O restrukturyzacji świadczą z resztą twarde dane. Według portalu dlahandlu.pl, pod koniec 2023 roku drogerie Natura miały 252 punkty stacjonarne. Obecnie liczba ta spadła do 230, a władze sieci, nie ukrywają, że w planach są dalsze zamknięcia.

Sieć Natura, obok Rossmanna i Hebe, jest jedną z najpopularniejszych sieci drogerii w kraju.


Sklepy stacjonarne popularnych sieci mają problem

Wprost.pl donosi, że coraz więcej stacjonarnych sklepów zmaga się z trudnościami finansowymi, głównie z powodu rosnących kosztów wynajmu i zmieniających się nawyków zakupowych klientów.

Dużym ciosem dla tego typu sieci była niedawna pandemia koronawirusa, która sprawiła, że Polacy chętniej zaczęli korzystać z zakupów internetowych. Dla wielu z nich taki model zakupów okazał się wygodniejszy i nie wrócili już oni do stacjonarnych sklepów.

Sieć nie ukrywa, że rosnąca popularność zakupów online będzie kluczowym czynnikiem wpływającym na przyszłość branży kosmetycznej.

MB

Fot. Drogeria, zdjęcie ilustracyjne. Źródło: CC0

Udostępnij Udostępnij Lubię to! Skomentuj16 Obserwuj notkę

Inne tematy w dziale Gospodarka