fot. Canva
fot. Canva

Największy polski bank nagle wydał komunikat. Fatalne wieści dla klientów

Redakcja Redakcja Pieniądze Obserwuj temat Obserwuj notkę 21
Ostatnie miesiące nie są zbyt łaskawe dla biznesu i mowa tu o różnych branżach. Niestety, PKO Bank Polski postanowił dołączyć do kilku innych instytucji finansowych, które zdecydowały się na dosyć radykalne rozwiązania. Choć wiadomość nie dotyczy wszystkich klientów PKO BP, to i tak jest to marne pocieszenie. Dokładnie 1 sierpnia 2024 r. wprowadzi nową taryfę prowizji i opłat dla klientów PKO BP korzystających z bankowości korporacyjnej.

PKO BP ogłosił podwyżki opłat. Co się zmieni

PKO BP podwyższa opłaty miesięczne między innymi za rachunki bieżące i rachunki o charakterze pomocniczym oraz za korzystanie z serwisu iPKO biznes. Drożej trzeba będzie zapłacić za także Rachunki Wirtualne (usługę identyfikacji masowych płatności). Na tym jednak nie koniec złych wieści dla klientów PKO BP.

Z komunikatu możemy się też dowiedzieć, że PKO BP wprowadza dodatkowo prowizję za wzrost salda na koniec roku kalendarzowego. Od 1 sierpnia 2024 roku wyższa prowizja będzie od wpłat gotówki w formie zamkniętej w walutach zrobione w banknotach, wypłat gotówki w formie otwartej, po wcześniejszym zgłoszeniu lub w kwocie nie wymagającej zgłoszenia. Dotyczy to także realizacji zlecenia wypłaty w oddziałach lub agencjach PKO Banku Polskiego, które wykonywane są w ramach usługi Wypłaty Masowe oraz wpłat gotówkowych w formie otwartej we wpłatomatach banku PKO BP.  


Pojawią się opłaty, których dotąd nie było w PKO BP

Decydenci PKO zarządzili także o wprowadzeniu innych opłat. Nowe regulacje powodują konieczność uiszczenia płatności za nowy rodzaj tokena sprzętowego. Jest to narzędzie, które klienci PKO BP wykorzystują do autoryzacji zleceń w serwisie iPKO biznes. Na tym jednak nie koniec.

Zapłacić trzeba będzie za nowy rodzaj kopert do wpłat bilonu o wadze do 4,5 kg. Opłata będzie pobierana przez PKO BP po udostępnieniu możliwości zamawiania tego rodzaju bezpiecznych opakowań.  


PKO BP ma też dobrą wiadomość dla klientów

Na koniec PKO BP zaserwował klientom dobrą wiadomość. Nie będzie pobierać już co miesiąc opłat za dodatkowe moduły serwisu iPKO biznes.

Decyzję o zmianach w taryfie PKO BP motywuje dalszym rozwojem własnych produktów i usług. Instytucja tłumaczy też, że taryfa zyskała nowy układ po to, aby była bardziej czytelna i zrozumiała.

Klienci PKO BP, którzy nie zaakceptują podwyżek i nowych taryf mogą wypowiedzieć umowę w ciągu 14 dni kalendarzowych, od daty powiadomienia o zmianach. Jeśli umowa nie zostanie wypowiedziana, to zmieniona taryfa będzie nas obowiązywać od 1 sierpnia 2024 r.


ja

Zdjęcie ilustracyjne, fot. Canva

Czytaj także:

Udostępnij Udostępnij Lubię to! Skomentuj21 Obserwuj notkę

Komentarze

Pokaż komentarze (21)

Inne tematy w dziale Gospodarka