Fot. Citroen C3 AirCross. Źródło zdjęcia: Stellantis
Fot. Citroen C3 AirCross. Źródło zdjęcia: Stellantis

Citroen C3 AirCross w nowej wersji. Stać cię na to marzenie

Redakcja Redakcja Motoryzacja Obserwuj temat Obserwuj notkę 14
Opisany w kilku słowach nowy Citroen C3 AirCross to komfortowy, kompaktowy SUV, zapewniający wygodną podróż siedmiu osobom, a przy zakupie i o eksploatacji dbający o stan portfela właściciela.

Citroen C3 AirCross po radykalnym odświeżeniu

Sprzedawany od kilku lat Citroen C3 Aircross odniósł rynkowy sukces. I jak w przypadku każdego modelu przyszła pora na zmiany. Producenci zazwyczaj decydują się na lifting, ale Citroen postawił na radykalne odświeżenie, łącznie z nową platformą techniczną. W ten sposób powstał znany, łatwo rozpoznawalny, a jednocześnie zupełnie nowy model, solidny i wyrazisty samochód.

Nowy C3 Aircross o długości 4,39 m łączy nowe proporcje z nowym wyglądem. Wyrazisty design podkreślony przez szeroki pas przedni zderzaka sprawia, że nowy C3 Aircross to prawdziwy SUV. Na poziomie zderzaka umieszczono pionowe kolorowe klipsy, które klienci mogą dowolnie zmieniać. Stylistyka przodu obejmuje nowe logo zaprezentowane po raz pierwszy w samochodzie koncepcyjnym Oli w 2021 roku i zastosowane ostatnio w modelach ë-C3 i C3. Design reflektorów nawiązuje do nowej trzypunktowej sygnatury świetlnej zainaugurowanej również w Oli. Mocny i wyrazisty charakter SUV-a podkreślają wysoka i pozioma maska oraz pionowe linie przodu. Przy szerokości 1,79 m, dodatkowym podkreśleniem siły i muskularnego wyglądu są poszerzone nadkola, które wieńczą duże koła o średnicy 690 mm. Osłony nadkoli inspirowane kwadratowo-okrągłym wzorem zastosowanym w ë-C3 i C3. Subtelne linie krawędzi ożywiają boki samochodu.

Citroen C3 AirCross. Przestronne wnętrze dla wszystkich pasażerów

Prosty dach i wysokość 1,66 m tworzą przestronne wnętrze dla wszystkich pasażerów. Prześwit wynoszący ponad 200 mm oferuje większy spokój podczas prowadzenia, ułatwia wsiadanie do pojazdu, a także zapewnia wyższą i bezpieczniejszą pozycję za kierownicą. Długa tylna szyba – bez owiewek – zapewnia mnóstwo światła w kabinie, a tylny zderzak również zdobią kolorowe klipsy, możliwe do personalizacji, podobnie jak na przednim zderzaku. Tylne nadkola powielają muskularny charakter przodu i podkreślają charakterystyczne tylne światła.

Ważnym akcentem jest charakterystyczny wygląd reflektorów i tylnych świateł, po raz pierwszy zaprezentowany w koncepcyjnym modelu Citroën Oli i kontynuowany w ë-C3 i C3, natomiast tylny panel podkreśla solidny wygląd C3 Aircross. Charakterystyczne dla Citroëna dwukolorowe nadwozie z kontrastującym dachem oferowane klientom w standardzie w kolorze czarnym lub białym w wersji Max ułatwia personalizację. Szeroka tylna klapa, na której umieszczono listwę ozdobną w kolorze czarnym i nowe logo wyróżnia się niskim progiem załadunkowym, zapewniającym łatwy dostęp do bagażnika.


Citroeny słyną z zapewniania komfortu podróży

Citroeny słyną z zapewniania komfortu podróży. Tak jest również w nowym C3 AirCross. Zastosowano w nim system C-Zen-Lounge z wyświetlaczem head-up i kompaktową kierownicą, a także nowe fotele Citroën Advanced Comfort zaprojektowane z myślą o optymalnym podparciu kręgosłupa. Samochód daje pasażerom komfort także dzięki zastosowaniu zawieszenia Citroën Advanced Comfort z podwójnymi, progresywnymi hydraulicznymi ogranicznikami – po raz pierwszy i we wszystkich wersjach. Dla zapewnienia większego spokoju ducha, C3 Aircross wyposażono we wszystkie systemy wspomagania kierowcy, jakich można oczekiwać w tym segmencie, wraz z systemem informacyjno-rozrywkowym najnowszej generacji wyposażonym w ekran dotykowy o przekątnej 10,25 cala.

Oprócz silnika benzynowego, nowy C3 Aircross będzie oferował dwie wersje zelektryfikowane: z technologią hybrydową 48 V o mocy 136 KM oraz wersję w pełni elektryczną. Dzięki zasięgowi wynoszącemu ponad 300 km (homologacja w toku) wersja elektryczna znacznie ułatwia codzienne życie: samochód można naładować od 20% do 80% w zaledwie 26 minut, a podczas wyjazdów skorzystać z aplikacji ë-ROUTES – planera podróży, który dostosowuje się do zmian na drodze w czasie rzeczywistym. Wersja o zasięgu ponad 400 km będzie dostępna w 2025 roku.

Nowy model będzie produkowany w Europie w fabryce w Trnavie. Przystępna cena nowego Citroëna C3 Aircross sprawia, że mobilność elektryczna i zelektryfikowana są teraz dostępne dla wszystkich w cenie zaczynającej się od 120 800 zł dla wersji elektrycznej lub w cenie od 112 300 zł dla wersji Hybrid 136 KM. Nowy model w tradycyjnej wersji benzynowej jest dostępny już od 82 800 złotych.

Tomasz WYpych

Fot. Citroen C3 AirCross. Źródło zdjęcia: Stellantis

Udostępnij Udostępnij Lubię to! Skomentuj14 Obserwuj notkę

Komentarze

Pokaż komentarze (14)

Inne tematy w dziale Technologie