Jeep produkowany w Polsce to światowy hit. Hybrydowa moc pod maską

Redakcja Redakcja Motoryzacja Obserwuj temat Obserwuj notkę 16
Jeszcze kilka lat temu nikt nawet w najśmielszych marzeniach nie pomyślał, że w Polsce może być produkowany jeden z modeli legendarnej amerykańskiej marki. Tym bardziej nikomu nie przyszłoby do głowy, że będzie on światowym hitem. A jednak stało się.

Właśnie przekroczono liczbę 100 tysięcy zamówień na powstającego w Tychach Jeepa Avengera. Od czasu niedawnej premiery Avenger zdobył też kilkanaście nagród w tym tytuł Europejskiego Samochodu Roku 2023.

Za sukcesem samochodu stoi odwaga konstruktorów, którzy nie bali się wywrócić stolik i wyznaczyć nowe standardy w segmencie B-SUV. Udało się to dzięki stworzenia zupełnie nowego modelu który łączy zaawansowaną technologię z kultowym designem Jeepa, oferując jedyne w swoim rodzaju wrażenia z jazdy godne legendarnej marki, która dla wielu osób jest symbolem wolności. 


Jeep Avenger - dane techniczne

Przemyślanym posunięciem koncernu Stellantis, do którego należy Jeep, było wprowadzenie nowego Avengera e-Hybrid, zaprojektowanego z myślą o umożliwieniu klientom płynnego przejścia na napęd w 100 proc. elektryczny. Wóz wyposażono w zaawansowany 48- woltowy system hybrydowy, który zapewnia praktycznie takie same wrażenia, jak w przypadku pełnej hybrydy. Jest to możliwe, bo układ napędowy obejmuje silnik spalinowy o mocy 100 KM połączony z silnikiem elektrycznym o mocy 21 kW, który jest zintegrowany z dwusprzęgłową 6-biegową automatyczną skrzynią biegów i 48- woltowym rozrusznikiem paskowym. Dzięki temu osiągnięto płynne przejście na napęd elektryczny i tak istotną obecnie redukcję emisji CO2. Akumulator litowo-jonowy o pojemności 0,9 kWh znajduje się pod fotelem kierowcy, nie zajmując przestrzeni wewnątrz pojazdu, dzięki czemu ta pozostaje taka sama jak w Avengerze z silnikiem benzynowym.

Pojazd szybko i płynnie przełącza się pomiędzy silnikiem spalinowym a silnikiem elektrycznym w oparciu o warunki jazdy w czasie rzeczywistym, poziom naładowania akumulatora i pozostałe monitorowane parametry, zapewniając wyjątkowe osiągi w różnych scenariuszach jazdy. Inteligentny system płynnie dostosowuje się do warunków na drodze, niezależnie od tego, czy działa w cichym, całkowicie elektrycznym trybie podczas rozruchu, w wydajnym trybie hybrydowym podczas jazdy ze stałą prędkością, czy też wykorzystuje moc silnika spalinowego podczas przyspieszania.

Jeep z Polski nada nie powiedział ostatniego słowa. Za chwilę na rynku pojawi się Avenger 4xe, który może pochwalić się innowacyjnym układem napędowym. Łączy zalety układu hybrydowego z najnowocześniejszą technologią AWD (napędu na cztery koła). Jego serce stanowi dynamiczny, 48-woltowy układ hybrydowy zestawiony z 1,2-litrowym silnikiem turbo o mocy 136 KM, wspomaganym przez dwa silniki elektryczne o mocy 21 kW każdy, umieszczone zarówno z przodu, jak i z tyłu pojazdu. W połączeniu z automatyczną 6-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów, z którą zintegrowany jest silnik elektryczny, możliwa jest jazda w trybie w pełni elektrycznym przy niskich prędkościach. 


Cena Jeepa Avengera 

Konfiguracja ta pozwala nie tylko zwiększyć osiągi, na które czekają entuzjaści Jeepa, ale także wynieść emocje na wyższy poziom dzięki funkcji E-Boost, dostępnej w trybie Sport. Układ napędowy 4xe zapewnia również wyjątkowe osiągi – maksymalną moc 136 KM i prędkość maksymalną 194 km/h.

Ceny Jeepa Avengera zaczynają się od 109 500 zł. 


Źródło zdjęć: Stellantis

Tomasz Wypych

Udostępnij Udostępnij Lubię to! Skomentuj16 Obserwuj notkę

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie