Terminal płatniczy w jednym z polskich sklepów. Fot. PAP/Artur Reszko
Terminal płatniczy w jednym z polskich sklepów. Fot. PAP/Artur Reszko

Duże problemy z płatnościami. Awaria w dwóch polskich bankach i kłopot z BLIK

Redakcja Redakcja Finanse osobiste Obserwuj temat Obserwuj notkę 12
W poniedziałek przed południem serwis Downdetector zaczął wskazywać narastające lawinowo problemy z serwisem PKO BP. Także klienci banku Millenium zaczęli po 10.00 zgłaszać problemy z płatnościami online. Także użytkownicy płatności BLIK sygnalizują problemy z realizacją przelewów i bezpośrednimi płatnościami.

Problemy z płatnościami online w PKO BP

Zgłoszenia użytkowników wskazują, że mogą występować problemy z serwisem PKO Bank Polski - podał przed południem Downdetector. Popularny wśród użytkowników sieci serwis raportuje zdarzenie, gdy liczba zgłoszeń o problemie jest znacząco większa niż zwykła ilość zgłoszeń dla danej pory dnia. 


Klienci PKO BP i Banku Millenium mają powody, by westchnąć: nie lubię poniedziałku. Powodem są zagrożone transakcje płatnicze i bankowe. Klienci PKO Bank Polski mają poważne problemy z dostępem online do usług bankowych. Około 61 procent zgłaszanych raportów o awarii dotyczy braku możliwości lub trudności z logowaniem do konta bankowego online. 

A 21 proc. i 18 proc. zgłoszeń dotyczy bankowości mobilnej, czyli działania aplikacji mobilnej PKO Bank Polski oraz robienia przelewów. Jeśli nie macie do wykonania pilnych transakcji jako klienci PKO BP lepiej poczekajcie, aż sytuacja się unormuje.

Z pewnością nie jest to planowana przerwa techniczna. Warto wiedzieć, że PKO BP informuje o takich sytuacjach na swoim koncie na X. Tak było choćby pod koniec kwietnia 2024.


Klienci Banku Millenium zgłaszają problemy z usługami online

W poniedziałek przed południem problemy zaczęli zgłaszać również klienci Banku Millenium. Także w przypadku tego banku pojawiły się kłopoty z usługami online. 46 proc. zgłoszeń dotyczyło bankowości mobilnej Banku Millenium. Blisko 40 proc. sygnałów o nieprawidłowościach dotyczyło zalogowania się na konto bankowe oraz trudności ze zrobieniem przelewu bankowego.


Kłopoty z BLIK. Nie można przelać pieniędzy i płacić

Na tym nie koniec niebezpiecznych dla naszych finansów wiadomości. W poniedziałek problemy zgłaszają również użytkownicy popularnej aplikacji BLIK. Kłopot sprawia brak możliwości przelewania pieniędzy i dokonywania bezpośrednich płatności.

Ilość zgłoszeń dotyczących Banku Millenium i Blik zaczęła już spadać. W przypadku PKO BP problem wciąż jest niemały.

KW

Źródło zdjęcia: Terminal płatniczy w jednym z polskich sklepów. Fot. PAP/Artur Reszko 


Udostępnij Udostępnij Lubię to! Skomentuj12 Obserwuj notkę

Komentarze

Pokaż komentarze (12)

Inne tematy w dziale Gospodarka