Fot. Orlen
Fot. Orlen

Orlen apeluje do branży spożywczej. Propozycja jest ważna do 24 maja

Redakcja Redakcja Energetyka Obserwuj temat Obserwuj notkę 2
Orlen chce przeanalizować rynek w zakresie możliwości produkcyjnych i handlowych oraz wyboru dostawcy wody witaminowej pod marką własną koncernu. Ogłoszono zapytanie o informację w tej sprawie. Oferty można składać do 24 maja.

Orlen chce sprzedawać wody witaminowe pod własną marką

W opublikowanej dokumentacji postępowania „Wody witaminowe - marka własna” Orlen wyjaśnił, że poszukiwany produkt ma być przeznaczony dla stacji paliw koncernu. Jak zaznaczono w ogłoszeniu, celem „jest pozyskanie informacji z rynku o możliwościach produkcyjnych i handlowych, i wybór dostawcy wody witaminowej pod marką własną Orlen”.

Koncern zaznaczył, że chodzi m.in. „zebranie informacji o trendach rynkowych i dostępnych produktach, w tej rozwijającej się kategorii”. „Orlen prowadzi sprzedaż napojów na ponad 1900 własnych stacjach paliw” - przypomniano jednocześnie w dokumentacji postępowania.

Termin odpowiedzi na zapytanie o informację w postępowaniu „Wody witaminowe - marka własna” Orlen wyznaczył na 24 maja. Wspomniał przy tym, że w ramach kolejnych jego etapów przewidywane są ewentualne spotkania z producentami, dostawcami, którzy spełnią wymagania formalne i techniczne.

W specyfikacji oczekiwanego produktu koncern podał m.in., że chodzi o wody z magnezem oraz minerałami i witaminami w dwóch rodzajach: sugar full i sugar free, wszystkie w butelkach 500 do 600 ml pojemności z zaznaczeniem ewentualnej opcji produkcji „dedykowanej butelki”.


Orlen to gigant paliwowy, ale inwestuje też w inne branże

Grupa Orlen to multienergetyczny koncern, który posiada m.in. rafinerie w Polsce, w Czechach i na Litwie, a także sieć stacji paliw, w tym również w Niemczech, na Słowacji, na Węgrzech oraz w Austrii. Rozwija jednocześnie segment wydobywczy węglowodorów, ropy i gazu, segment petrochemiczny oraz odnawialnych źródeł energii i planuje rozwój bezpiecznej energetyki jądrowej. Do 2030 r. zamierza uruchomić co najmniej jeden mały reaktor jądrowy SMR.

W 2023 r. zaktualizowano strategię Grupy Orlen do 2030 r., uwzględniając jej priorytetowe cele po fuzji z Grupą Energa, Grupą Lotos i PGNiG. Zgodnie z tym dokumentem, do końca dekady koncern planuje zainwestować ponad 320 mld zł.

Według danych na koniec 2023 r., Grupa Orlen posiadała w tym czasie łącznie 2605 punktów sprzedaży pozapaliwowej, w tym 1918 w Polsce, a także 347 w Czechach, 195 w Niemczech, 30 na Litwie, 49 na Słowacji i 66 na Węgrzech.

MB

Fot. Stacja benzynowa Orlen. Źródło: Orlen.pl

Udostępnij Udostępnij Lubię to! Skomentuj2 Obserwuj notkę

Komentarze

Pokaż komentarze (2)

Inne tematy w dziale Gospodarka