Do tej pory właściciele samochodów dokupowali akcesoria. Posiadacze Forda będą je sobie mogli wydrukować. Po prostu.
Rozwój technologii już dawno wyprzedził przewidywania futurologów, a rozwiązania, które początkowo miały być zarezerwowane dla przemysłu, czy laboratoriów trafiły do codziennego użytku. Kolejną barierę przełamał Ford oferując druk 3D na wyciągnięcie ręki. Nie ma w tym żadnej przesady, bo akcesoria do nowego Forda Explorera będzie można wydrukować w domu.
Druk 3D w aucie
Jak to działa? Eksperci z Forda nie dyskutują za faktami i wiedzą, że technologia druku 3D jest znana od jakiegoś czasu i stale się rozwija. To właśnie w ten sposób Ford w swoich zakładach drukuje przydatne do produkcji narzędzia i akcesoria. Ale jak to czasem bywa, skomplikowane technologie zaczynają także trafiać do szerszego grona odbiorców, a drukarki w technologii 3D nie są już zarezerwowane dla wyspecjalizowanych zakładów, ale coraz częściej trafiają do prywatnych domów. Urządzenia konsumenckie są aktualnie na tyle dostępne i precyzyjne, że bez większych problemów można na nich drukować nawet bardziej skomplikowane elementy. Technologia druku 3D już dawno temu stała się godna zaufania, a rzesza jej entuzjastów jest coraz większa.
Prawie każdy był kiedyś w podobnej sytuacji. „Na szybko” potrzebował wielofunkcyjnego pojemnika albo idealnie zintegrowanego ze swoim modelem uchwytu na telefon. Wraz z wprowadzeniem do sprzedaży Explorera, Ford rozszerza ofertę także o nowe, innowacyjne formy dostępności wyposażenia opcjonalnego. Jeżeli ktoś ma drukarkę 3D, a może zna kogoś, kto takową posiada, może wziąć sprawy w swoje ręce i pod linkiem https://www.akcesoria-ford.pl/3DPrinting/ znaleźć i pobrać przygotowane do druku pliki STL do wykonania pięciu przydatnych akcesoriów do naszego nowego, w pełni elektrycznego modelu. Akcesoria można wydrukować korzystając z filamentu w dowolnym kolorze.
Co można samodzielnie wydrukować, podnosząc funkcjonalność nowego Forda Explorera?
- Pojemnik wielofunkcyjny – pozwala wygodnie przechowywać różnego rodzaju przedmioty. Można go zamocować w konsoli centralnej w pozycji pionowej lub poziomej.
- Pojemnik do przechowywania – dzieli konsolę środkową MegaConsole na wygodne przedziały, a w zestawie znajduje się nawet spinacz na luźne przedmioty
- Przegroda – przeznaczona do montażu w konsoli pozwala przechowywać drobne przedmioty. Służy jako przegroda oferując dodatkowo uchwyt na długopis, wizytówki, a także szminkę czy lakier do paznokci
- Przegroda wielofunkcyjna – dzieli obszerny schowek pomiędzy fotelami na dwa poziomy. Dostęp do dolnego przedziału zapewnia otwierana od góry klapka
- Wielofunkcyjna wkładka do uchwytu na kubki – pozwala korzystać z wielu różnego rodzaju uchwytów – na telefon, tablet czy lampkę
Cena za Forda w "elektryku"
Przypomnijmy, że nowy, w pełni elektryczny Ford Explorer, który właśnie trafił do polskiej oferty oferowany w Polsce w dwóch wersjach - standardowej Explorer i Premium. Do wyboru są dwa układy napędowe, do których wkrótce dołączy bazowa konfiguracja. Nowego Explorera można skonfigurować z napędem na tylne i wszystkie koła. Ceny modelu rozpoczynają się od 198 270 zł*. Samochód w większości wersji jest dostępny w ramach programu dopłat „Mój Elektryk”.
Pierwszy produkowany w Europie samochód elektryczny Forda jest dostępny z dwoma układami napędowymi, do których wkrótce dołączy kolejny. Explorera można skonfigurować w wersji zarówno z napędem na tylne, jak i na wszystkie koła.
Dane techniczne Forda Explorera
W tej pierwszej wersji samochód dysponuje baterią o pojemności 77 kWh netto i układem napędowym o mocy maksymalnej 286 KM i 545 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zasięg samochodu w tej wersji wynosi wiodące w segmencie 602 km w cyklu mieszanym według metodologii WLTP.
Bardzo dobrą propozycją jest dwusilnikowy Explorer AWD z tą samą baterią o pojemności 79 kWh netto, ale znacznie mocniejszym układem napędowym – o mocy 340 KM. Samochód w tej wersji przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,3 sekundy i może holować przyczepę o masie do 1200 kg. Zasięg w tej wersji wynosi do 566 km w cyklu mieszanym WLTP. Prędkość maksymalna obu wersji została ustalona na 180 km/h. A od czwartego kwartału samochód będzie dostępny także w bazowej wersji z napędem na tylne koła o mocy 170 KM i baterii o pojemności 52 kWh netto.
Fot. Ford Explorer
Tomasz Wypych
Inne tematy w dziale Technologie