Inspektor jakości zgłosił problemy z Boeingami
Joshua Dean był inspektorem jakości w Spirit AeroSystems, która buduje większość 737 Max dla Boeinga. Dean zgłosił w październiku 2022 r. obawy dotyczące nieprawidłowo wywierconych otworów w tylnej części samolotu, które są niezbędne do utrzymania ciśnienia w kabinie podczas lotu.
Dean złożył zeznania w pozwie akcjonariusza Spirit, a także złożył skargę do Federalnej Administracji Lotnictwa, zarzucając "poważne i rażące uchybienia ze strony kierownictwa wyższego szczebla linii produkcyjnej 737" w Spirit.
Spirit zwolnił Deana w kwietniu 2023 r., A on złożył skargę do Departamentu Pracy, twierdząc, że jego wypowiedzenie było odwetem za zgłaszanie obaw związanych z bezpieczeństwem lotniczym.
45-latek cieszył się dobrym zdrowiem i zmarł nagle
Po zwolnieniu mieszkał w Wichita w Kanadzie. Miał 45 lat, cieszył się dobrym zdrowiem i był znany ze zdrowego stylu życia. Dean nagle zachorował i udał się do szpitala, ponieważ miał trudności z oddychaniem nieco ponad dwa tygodnie temu. Został zaintubowany i rozwinęło się u niego zapalenie płuc, a następnie poważna infekcja bakteryjna, MRSA (zakażenie gronkowcem). Jego stan gwałtownie się pogorszył i został przetransportowany z Wichita do szpitala w Oklahoma City. Tam został umieszczony na maszynie ECMO, ale zmarł w stanie krytycznym - powiedziała mediom jego ciotka Carol Parsons.
Śmierć Deana nastąpiła kilka tygodni po tym, jak inny sygnalista Boeinga, John Barnett, były kierownik ds. jakości w firmie, zmarł w wyniku samobójstwa. W chwili śmierci Barnett przebywał w Charleston w Południowej Karolinie, gdzie składał zeznania na temat fabryki produkującej samoloty 787 Dreamliner. Zrezygnował z pracy w firmie w 2017 roku, powołując się na stres związany z pracą.
W filmie dokumentalnym Netflixa z 2022 roku "Downfall: The Case Against Boeing" Barnett twierdził, że jego przełożeni wzięli na nim odwet za zabranie głosu. Boeing powiedział, że zajął się kwestiami, które poruszył przed odejściem z firmy.
Eksplozja w kadłubie samolotu Alaska Airlines
Kwestie kontroli jakości w Spirit pogorszyły się tak bardzo, że Boeing prowadzi obecnie rozmowy w sprawie ponownego przejęcia firmy, aby móc poprawić nadzór nad dostawcą, który znalazł się w trudnej sytuacji.
ja
Czytaj także:
Komentarze
Pokaż komentarze (7)