Po raz pierwszy Renault Scenic zrewolucjonizował rynek w 1996 roku. Był pierwszym kompaktowym vanem w historii europejskiej motoryzacji. Po raz drugi zrobił to teraz, kiedy jako Scenic E-Tech electric pojawił się w wersji całkowicie elektrycznej. I podobnie jak Scenic pierwszej generacji, także najnowsze wcielenie zostało uznane za samochód 2024 roku.
Renault Scenic E-Tech electric. Samochód 2024 roku wyróżnia się idealnym balansem
Elektryczny Scenic uzupełnia ofertę samochodów elektrycznych Renault w segmencie C. Łączy w sobie nowoczesność auta elektrycznego, praktyczność auta rodzinnego, najnowsze i jednocześnie użyteczne technologie oraz konstrukcję opracowaną zgodnie z zasadami zrównoważonego.
Konstruktorom udało się stworzyć samochód, który potrafi połączyć rosnące oczekiwania w zakresie komfortu i bezpieczeństwa, ochrony środowiska zarówno przy produkcji, jak i eksploatacji z podstawowym zadaniem: być głównym środkiem transportu w rodzinie, umożliwiającego wyjazdy w długie trasy. Tyle tylko i aż tylko, bo tym razem to van wyposażony w wyłącznie elektryczny napęd. Patrząc na osiągi widać, że ta niełatwa sztuka w pełni się udała. Samochód ma zasięg do 625 km w cyklu WLTP z możliwością szybkiego ładowania z terminali o mocy do 150 kW.
Wnętrze Scenica E-Tech electric zaprojektowano tak, by zapewnić komfort i dobre samopoczucie wszystkim pasażerom. Dzięki dedykowanej platformie elektrycznej, kołom przesuniętym w stronę rogów nadwozia, dużemu rozstawowi osi (2,78 m), płaskiej podłodze i kompaktowemu akumulatorowi trakcyjnemu, jest ono wyjątkowo przestronne i zapewnia wygodę pasażerom, a także odpowiednią ilość miejsca w bagażniku o pojemności 545 litrów. Jego wymiary (4,47 m długości, 1,86 m szerokości i 1,57 m wysokości) czynią z niego auto o wyjątkowych proporcjach: kompaktowe na zewnątrz, a jednocześnie dysponujące wyjątkowo przestronnym wnętrzem, zapewniającym najwyższy komfort podróżowania wszystkim pasażerom. Dopełnieniem komfortowego wyposażenia kabiny jest przeszklony, innowacyjny dach Solarbay o regulowanej przezroczystości i pomysłowy wielofunkcyjny tylny podłokietnik ingenius. Wraz z systemem multimedialnym openR Link z wbudowaną przeglądarką Google, aplikacjami informacyjno-rozrywkowymi oraz unikalną sygnaturą dźwiękową pojazdu, która skomponował Jean-Michel Jarre, współtworzą one całkowicie nowy świat doznań w kabinie.
Twórcy Renault Scenic E-Tech electric nie bawili się w półśrodki
Scenic E-Tech electric jest napędzany silnikiem synchronicznym z uzwojonym wirnikiem z 8 biegunami magnetycznymi. Silnik jest oferowany w dwóch wersjach: 125 kW (170 KM) i 280 Nm oraz 160 kW (220 KM) i 300 Nm. Jest on produkowany w megafabryce w Cléon i nie zawiera żadnego z metali ziem rzadkich – ogranicza dzięki temu swój ujemny wpływ na środowisko.
Do wyboru są akumulatory o dwóch pojemnościach: 60 kWh z zasięgiem do 430 km w skojarzeniu z silnikiem o mocy 125 kW oraz 87 kWh z zasięgiem do 625 km w skojarzeniu z silnikiem o mocy 160 kW. Akumulator w wersji o pojemności 87 kWh składa się z 12 modułów po 16 ogniw każdy, zaś w wersji 60 kWh – z 12 modułów po 24 ogniwa w każdym z nich. Moduły akumulatora mogą być z łatwością oddzielnie wymieniane w jednym z 20 specjalistycznych centrów serwisowych rozmieszczonych na terenie Europy, jeden z nich znajduje się w Zabrzu. Scenic E-Tech electric, z akumulatorem o pojemności 87 kWh, jest kompatybilny ze wszystkimi wersjami terminali szybkiego ładowania DC rozmieszczonymi w pobliżu i wzdłuż autostrad oraz z domowymi terminalami AC.
Cena podstawowej wersji Scenica E-Tech electric – techno 170 KM comfort range – wynosi 202 900 zł, techno 220 KM long range – 219 900 zł, a najwyższej wersji, iconic 220 KM long range – 233 900 zł. Zamówienia są już otwarte, a samochody pojawią się gotowe do jazd testowych w salonach Renault za niewiele ponad miesiąc.
na zdjęciu: Renault Scenic E-Tech electric. Wszystkie zdjęcia autorstwa: Salon24.pl ©
Inne tematy w dziale Technologie