fot. Materiały prasowe
fot. Materiały prasowe

Koniec zerowego VAT na żywność. Co zrobi Biedronka?

Redakcja Redakcja Handel Obserwuj temat Obserwuj notkę 17
Już 31 marca wygasa zerowa stawka VAT na żywność. Większość sieci supermarketów zadeklarowała, że przynajmniej w kwietniu nie podwyższy cen podstawowych produktów. W tej sprawie milczy jednak Biedronka. Co zrobi spożywczy gigant? Czy klienci powinni się martwić o swoje wydatki?

Zerowy VAT na żywność nie zostanie przedłużony

Zerowa stawka podatku VAT na niektóre produkty spożywcze nie zostanie przedłużona po 31 marca 2024 r. - poinformowało we wtorek Ministerstwo Finansów. Jako powód podało utrzymujący się trend spadkowy inflacji.

"W związku z najnowszymi odczytami inflacji oraz prognozami dynamiki cen podstawowych produktów spożywczych objętych przejściową stawką VAT 0 proc., Ministerstwo Finansów podjęło decyzję o nieprzedłużaniu po 31.03.2024 roku okresowego obniżenia stawki VAT na podstawowe produkty spożywcze" – czytamy w komunikacie resortu.

Jak przypomniało ministerstwo, obniżona stawka VAT na podstawowe produkty spożywcze, obowiązująca od 1 lutego 2022 r., została wprowadzona przy odczycie inflacji za styczeń 2022 r. na poziomie 9,2 proc. w ujęciu rocznym.


Największe sieci handlowe utrzymają ceny żywności

Nic dziwnego, że decyzja rządu zaniepokoiła Polaków, którzy już teraz martwią się o swoje wydatki. W teorii powrót do starej stawki VAT oznacza, że sklepy powinny podnieć ceny podstawowych produktów co najmniej o kilka procent. Ale czy faktycznie tak się stanie?

Największe sieci handlowe już zadeklarowały, że w kwietniu nie zamierzają podnosić cen podstawowych produktów spożywczych. Mowa tu m.in. o Lidlu, Aldi i Kauflandzie. Marki te ogłosiły różne akcje marketingowe, żeby przyciągnąć klientów atrakcyjnymi cenami.

Żywność opodatkowana. Co zrobi Biedronka?

Jednak nie wszystkie sieci przyłączyły się do swoistego "paktu cenowego". Biedronka wciąż nie ogłosiła żadnej akcji promocyjnej związanej ze zmianą przepisów podatkowych. A przypomnijmy, że marka ta jest największa i najsilniejsza w swojej branży. Na jej ruch czeka obecnie cały rynek.

"Największa sieć handlowa w Polsce nie ujawniła jeszcze swoich planów marketingowych dotyczących powrotu VAT, a jej biuro prasowe nie odpowiada na pytania w tej sprawie. Prezes jednej z dużych sieci przyznaje, że Biedronka może zaskoczyć wszystkich, ponieważ wydaje się, że czeka z ogłoszeniem szczegółów swojej akcji do ostatniej chwili" - poinformowała "Rzeczpospolita".

MB

Fot. Biedronka. Źródło: Materiały Prasowe

Czytaj dalej:


Udostępnij Udostępnij Lubię to! Skomentuj17 Obserwuj notkę

Komentarze

Pokaż komentarze (17)

Inne tematy w dziale Gospodarka