Redakcja "Wyborczej" na wojnie ze Stanowskim. "Jesteśmy jak zombie"

Redakcja Redakcja Media Obserwuj temat Obserwuj notkę 16
"Gazeta Wyborcza" opublikowała tekst Piotra Głuchowskiego na temat interesów i kariery Krzysztofa Stanowskiego, co spotkało się ze stanowczą odpowiedzią dziennikarza. Filmik szefa Kanału Zero zebrał ponad milion wyświetleń w trzy dni. Tymczasem nastroje w redakcji na Czerskiej są - przynajmniej oficjalnie - znakomite. - Jesteśmy niebezpiecznym zombie, wstajemy i wychodzimy na światło dzienne - przekonuje Wojciech Bartkowiak z zarządu Agory.

"Gazeta Wyborcza" kontra Krzysztof Stanowski

Czy to początek końca "Gazety Wyborczej"? Krzysztof Stanowski i wielu widzów Kanału Zero nie ma wątpliwości, że prasa to przeżytek, a teraz rozpędu nabiera to, co pojawia się w Internecie. Dlatego kanały na YouTube oglądają się na równi, a niekiedy i lepiej od tradycyjnej telewizji. Niedawno redakcja największego dziennika w Polsce zaatakowała Krzysztofa Stanowskiego. Autor Piotr Głuchowski cytował m.in. fragmenty wspomnień byłego selekcjonera Janusza Wójcika, w których padały seksistowskie i wulgarne uwagi pod adresem kobiet. Sęk w tym, że Stanowski się z nimi nie zgadzał.

Takich manipulacji było znacznie więcej, co dziennikarz omówił w swoim programie. O Kanale Zero pisała też młoda redaktor Maria Korcz, sugerując, że Stanowski celowo wysypuje śmieci do lasu. Z kontekstu wymiany na portalu X wynikało, że był to jedynie jego żart. Później Stanowskiemu odpowiedzili zarówno Głuchowski, jak i Korcz. Komentarze na portalu wyborcza.pl były nieprzychylne dla autorów publikacji.  


"Gazeta Wyborcza" jak zombie

Portal wirtualnemedia.pl zapytał członka zarządu Agory Wojciecha Bartkowiaka o to, czy taka wymiana nie zaszkodzi "Gazecie Wyborczej" porównał tytuł do... zombie. - Zarząd nie będzie oceniał artykułów, redakcja jest od zarządu niezależna. Nieścisłości i błędy – rozumiem, że mówimy o nich na podstawie stand-upu, który nagrał wczoraj pan Stanowski. To poetyka, jak rozumiem, w której można pobluzgać, a w następnej minucie mówić głosem apostoła bądź ironizować. Nie będę się do tego odnosił. Jeśli są błędy, nieścisłości, robi się to drogą formalną, jak w przypadku wszystkich artykułów, redakcja się do tego odniesie - ocenił. 

- Wyniki segmentów pokazują, że nie kładziemy się do trumny. Wręcz odwrotnie, raczej jesteśmy niebezpiecznym zombie, wstajemy i wychodzimy na światło dzienne - zapowiedział Bartkowiak, deklarując, że gazeta przetrwa "wstrząs" w związku z pojawieniem się Kanału Zero na rynku. 

 

Fot. "Gazeta Wyborcza" i Krzysztof Stanowski/Canva

GW

Udostępnij Udostępnij Lubię to! Skomentuj16 Obserwuj notkę

Komentarze

Pokaż komentarze (16)

Inne tematy w dziale Kultura