Serwis informacyjny "19:30" zanotował w lutym ogromny spadek oglądalności w porównaniu z tym samym miesiącem w 2023 roku. Program prowadzony przez Marka Czyża obejrzało o blisko jeden milion mniej widzów. "19:30" została wyprzedzona nawet przez "Wydarzenia" Polsatu.
Spada oglądalność "19:30"
Nowy serwis informacyjny "19:30", który po zmianach w TVP zastąpił "Wiadomości", cieszył się ogromną popularnością tuż po samym debiucie. Tylko 21 grudnia, kiedy to odmienione "Wiadomości" zaprezentował Marek Czyż, wskaźnik oglądalności sięgnął 4,29 mln, a kolejne odsłony w okresie od 21 do 31 grudnia to średnio 2,2 mln odbiorców.
Po nowym roku było już znacznie gorzej. Jak wynikało z danych Nielsen Media, opracowanych przez serwis WP Teleshow, w styczniu - od początku miesiąca do 18 stycznia 2024 - średnia oglądalność "19.30" spadła do poziomu 1,6 mln widzów.
"Wydarzenia" wyprzedziły "19:30"
Z najnowszych danych opublikowanych przez Nielsen Media wynika, że niezmiennie liderem oglądalności wśród programów informacyjnych są "Fakty" nadawane w TVN i TVN24 BIS. W lutym 2024 roku oglądało je średnio 2,78 mln widzów, jednak w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej serwis stracił 153 tys. oglądających.
Średnia widownia "19.30” w Jedynce, TVP Info i TVP Polonia wyniosła z kolei 1,69 mln widzów. Jest to największy spadek w zestawieniu, ponieważ w lutym ub.r. "Wiadomości” oglądało blisko 994 tys. więcej osób.
Tak ogromny spadek oglądalności serwisu Telewizji Polskiej spowodował, że na drugim miejscu w zestawieniu pojawiły się "Wydarzenia" transmitowane w Polsacie, Polsat News i Wydarzeniach 24. Oglądalność wyniosła 1,73 mln widzów (225 tys. mniej widzów w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej).
Na czwartym miejscu znalazł się "Teleexpress" nadawany w TVP1 i TVP Info, który przyciągał 1,62 mln widzów (o 828 tys. mniej niż w lutym 2023 roku).
MP
Fot. PAP/Radek Pietruszka
Czytaj dalej:
Inne tematy w dziale Kultura