Spółka CPK, w której rozpoczyna się audyty, by je błyskawicznie kończyć po kilku tygodniach, znów wywołała burzę. Tym razem publikując zestawienie wydatków na PR. Wychodzi z niego, że na promocję hubu lotniczo-kolejowego wydano 27 mln złotych od początku działalności.
Dwa audyty tango down. Jeden jednak trwa
"Już po analizie pierwszych dokumentów widać (...) rozrzutność środków publicznych. W samym 2023 roku były, trzyosobowy zarząd otrzymał aż 746 tys. nagród, zaś rok w wcześniej, wówczas czteroosobowy zarząd – 730 tys. Nagrody roczne przyznano, mimo że inwestycje CPK nie weszły w fazę realizacji. W sumie zarząd kosztował spółkę 11 mln zł" - wytknięto w komunikacie CPK.
Spółka informuje, że 27 mln zł wydała od początku swojej działalności na komunikację i PR - ponad połowę w 2023 r., czyli w roku wyborczym. 1,8 mln zł przeznaczono na ogólnopolską kampanię outdoorową, 1,8 mln na reklamę w Polsacie i TVP. W komunikacie zaznaczono, że wciąż trwa audyt wewnętrzny.
Przypomnijmy, że już dwa audyty zostały przedwcześnie zakończone - ten dotyczący oceny harmonogramu i zakresu prac dla części lotniskowej oraz kolejowej z powodu kontrowersyjnego wyboru firmy do jego przeprowadzenia, a także w obszarze kadrowym, tj. wynagrodzeń i wielkości zatrudnienia. Nowy zarząd CPK nie daje jednak za wygraną i wciąż przeprowadza sprawdzenie finansów spółki. Stąd wtorkowa publikacja o wydatkach na promocję inwestycji i nagrody dla zarządu.
"Kiedy zbudujecie CPK?"
Aktywność pełnomocnika ds. inwestycji nie podoba się zwolennikom budowy hubu lotniczo-kolejowego w Baranowie. - No i fajnie, budujecie już to CPK? Uprzejmie donoszę, że sami informujecie, że tak - napisał przedsiębiorca z branży gier komputerowych Szymon Janus.
- 27 milionów na marketing kluczowej dla Polski inwestycji, jakiej w III RP jeszcze nie było? Toż to grosze. 70 milionów Sasina jest bulwersujące. Ale to? Dajcie spokój, zacznijcie realizować swoje cele statutowe - zaapelował działacz Razem Patryk Spaliński.
- Państwo z dykty - skomentował Maciej Wilk, prezes Stowarzyszenia #TAKdlaCPK.
- Mam rewolucyjny pomysł. A może CPK zaczęłaby jednak realizować program #CPK, aby było „co” komunikować? Bo wątpię, czy uda się tą kompromitacją w sferze komunikacyjnej skutecznie przykryć kompromitację #CPKponowemu w zakresie audytów - zaproponował były prezes zarządu CPK, Mikołaj Wild.
Fot. CPK
GW
Inne tematy w dziale Gospodarka