PKO Bank Polski przekazał komunikat, z którym każdy klient powinien się zapoznać. Trwa intensywna kampania phishingowa. W ostatnim czasie PKO BP wykrył zwiększoną serię ataków tego typu. W konsekwencji takiego ataku przestępcy mogą wyłudzić od klientów PKO BP dane logowania do systemu bankowości internetowej iPKO i wykraść środki dostępne na rachunkach. W tym artykule możecie sprawdzić, jak wygląda fałszywa wiadomość mail, która rzekomo ma pochodzić od PKO BP.
PKO BP bije na alarm. Trwa niebezpieczna kampania phishingowa
PKO BP opublikował oficjalny komunikat, w którym przestrzega klientów przed atakami phishingowymi. W zalewie wiadomości, maili i SMS-ów o wpadkę jest łatwo, nawet dla wyjątkowo czujnych użytkowników bankowości internetowej i mobilnej. W związku z tym PKO BP przedstawił jak wyglądają komunikaty rozsyłane przez oszustów. Celem phishingu jest wyłudzenie danych logowania do konta bankowego poprzez podszywanie się pod instytucje finansowe bądź służby.
Fałszywe wiadomości podszywające się pod PKO BP mają temat "Ważna aktualizacja bezpieczeństwa konta – Odniesienie:…". W polu adresu fałszywej wiadomości znajduje się opis „iPKO Bank Polski ”. PKO BP zaznacza, że nie jest autorem takich wiadomości i uczula klientów, by byli wyjątkowo ostrożni - metody stosowane przez cyberprzestępców cały czas ewoluują i są coraz trudniejsze do wykrycia.
W treści wiadomości rzekomo od PKO BP znajduje się link, który przekierowuje do strony phishingowej, wyłudzającej dane logowania do iPKO.
PKO BP zaleca klientom, by pod żadnym pozorem nie otwierali załączników, nie klikali w linki w tego rodzaju e-mailach. Jeśli się to wydarzy, można stracić pieniądze i kontrolę nad kontem.
PKO BP publikuje fałszywy mail. Tak wygląda niebezpieczna wiadomość
PKO BP załączył zdjęcie z przykładem fałszywej korespondencji. Jeżeli natkniecie się na takiego maila, pod żadnym pozorem nie otwierajcie go.
Nie tylko klienci PKO BP są zagrożeni. Niepokojące badanie
Niestety, pomimo wielu ostrzeżeń ze strony instytucji finansowych i służb wielu Polaków wciąż nie ma świadomości i wiedzy na temat zagrożeń w sieci. Jak wskazano w badaniu poświęconym bezpieczeństwu cyfrowemu Polaków, opublikowanym przez firmę SMSAPI, 46 proc. Polaków nie wie, na czym polega phishing. Autorzy badania przypomnieli, że w 2022 roku CERT Polska (zespół powołany do reagowania na zdarzenia naruszające bezpieczeństwo w internecie) obsłużył ponad 25 tys. incydentów, które zaklasyfikował jako phishing.
PKO BP prosi klientów, aby w sytuacji, gdy zauważą podejrzaną operację na swoim koncie – natychmiast zgłosili taką sytuację bezpośrednio do banku za pośrednictwem oficjalnych kanałów komunikacyjnych, takich jak infolinia (+48 800 302 302) Jeżeli doszło do przestępstwa – należy powiadomić policję. Im szybciej to się wydarzy, tym większa szansa na odzyskanie pieniędzy.
na zdjęciu: przykład maila, który wysyłają oszuści do klientów PKO BP. zdjęcie główne: pxhere.com
SW
Czytaj dalej:
Inne tematy w dziale Gospodarka