Marek Czyż prowadzący serwis informacyjny "19:30". Fot. TVP
Marek Czyż prowadzący serwis informacyjny "19:30". Fot. TVP

Spada oglądalność „19.30”. Nawet „Teleexpress” wyprzedził program Czyża

Redakcja Redakcja Media Obserwuj temat Obserwuj notkę 34
Zmiany w TVP spowodowały, że nowy serwis informacyjny "19:30" spadł z drugiego na trzecią pozycję w rankingu oglądalności programów informacyjnych. Program Marka Czyża wyprzedził nawet "Teleexpress". Liderem niezmiennie są "Fakty" emitowane w TVN i TVN24 BiS.

Spadek oglądalności "19:30" 

Nowy serwis informacyjny "19:30", który po zmianach w TVP zastąpił "Wiadomości", cieszył się ogromną popularnością tuż po debiucie. Tylko 21 grudnia, kiedy to odmienione "Wiadomości" zaprezentował Marek Czyż, wskaźnik oglądalności sięgnął 4,29 mln, a kolejne odsłony w okresie od 21 do 31 grudnia to średnio 2,2 mln odbiorców. 

Po nowym roku było już znacznie gorzej. Jak wynikało z danych Nielsen Media, opracowanych przez serwis WP Teleshow, w styczniu - od początku miesiąca do 18 stycznia 2024 - średnia oglądalność "19.30" spadła do poziomu 1,6 mln widzów. 


"19:30" spada kosztem "Teleexpressu"

Gdyby tego było mało, to Wirtualnemedia.pl opublikowały najnowszy raport, z którego wynika, że średnia widownia "19.30” w Jedynce, TVP Info i TVP Polonia w porównaniu do nadawanych w styczniu ub.r. "Wiadomości” spadła o 28,19 proc., czyli o 756 tys. oglądających. W styczniu br. wyniosła 1,93 mln osób. 

Te liczby spowodowały, że serwis pod wodzą Marka Czyża spadł z drugiej na trzecią pozycję. "19:30" wyprzedził "Teleexpress", którego średnia oglądalność po powrocie Macieja Orłosia, wyniosła w styczniu 1,95 mln osób. Chociaż tu też odnotowano spadek. Jego "oglądalność w Jedynce, TVP Info i TVP Polonia w ciągu roku zmniejszyła się o 24,79 proc., czyli o 643 tys. widzów" – wskazują wirtualnemedia.pl.

"Fakty" liderem, Wydarzenia "Polsatu" tuż za podium 

Niezmiennie liderem oglądalności wśród programów informacyjnych są "Fakty" nadawane w TVN i TVN24 BIS. W styczniu 2024 roku oglądało je średnio 2,95 mln widzów, "jednak w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej serwis stracił 2,09 proc. widzów, czyli 63 tys. oglądających" – wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.

Tuż za podium znalazły się "Wydarzenia” Polsatu, Polsatu News i Wydarzeń24. Widownia dziennika na trzech antenach wyniosła 1,88 mln osób, po spadku wynoszącym 5,63 proc. (112 tys. widzów). Wszystko wskazuje więc na to, że widzowie coraz mniej chętnie oglądają telewizyjne serwisy informacyjne.

MP

Marek Czyż prowadzący serwis informacyjny "19:30". Fot. TVP

Czytaj dalej:

Udostępnij Udostępnij Lubię to! Skomentuj34 Obserwuj notkę

Komentarze

Pokaż komentarze (34)

Inne tematy w dziale Kultura