Uwaga klienci PKO BP. Władze banku ostrzegają przed oszustami, którzy wysyłają fałszywe wiadomości z podejrzanymi linkami do posiadaczy kont. Po zalogowaniu się za pośrednictwem maili-pułapek klienci PKO BP mogą stracić wszystkie oszczędności. Taką metodę nazywa się phishingiem.
Bank PKO BP ostrzega klientów przed oszustami
Oszuści znów podszywają się pod bank PKO BP. Tym razem robią to jednak w wyjątkowo perfidny sposób. Klienci PKO BP otrzymują SMS-y, w których znajdują się prośby o wejście w podany link i zalogowanie się na konto za jego pośrednictwem w celu np. aktywacji karty bankowej.
SMS-y, które otrzymują klienci PKO BP są oczywiście wysyłane przez oszustów. Natomiast strony internetowe, do których przekierowują telefoniczne wiadomości, są łudząco podobne do bankowych, tak jak w przypadku PKO BP. Znajduje się na nich prośba o zalogowanie się, a także podanie wrażliwych danych. Nie trzeba tłumaczyć, że jeśli nieświadomy klient to zrobi, to może stracić wszystkie pieniądze z konta, na które włamią się e-złodzieje.
KNF ostrzega klientów PKO BP
O niebezpiecznej sytuacji, w jakiej znaleźli się klienci PKO BP ostrzega też Komisja Nadzoru Finansowego.
- Uwaga na kampanię phishingową podszywającą się pod PKO BP. Oszuści przesyłają fałszywe wiadomości SMS, w których informują o konieczności ponownego aktywowania karty. Link z wiadomości prowadzi na niebezpieczną stronę, gdzie oszuści poza danymi logowania wyłudzają także informacje o kartach płatniczych. Nie dajcie się okraść i pamiętajcie o dokładnej weryfikacji adresu strony internetowej, na której się znajdujecie - ostrzega urząd na swoich mediach społecznościowych.
Phishing zagrożeniem dla klientów PKO BP. Co to takiego?
Phishing to metoda oszustwa, w której przestępca podszywa się pod inną osobę lub instytucję w celu wyłudzenia poufnych informacji, np. danych logowania, danych osobowych, danych karty kredytowej), zainfekowania komputera szkodliwym oprogramowaniem czy też nakłonienia ofiary do określonych działań. Potrzebna jest tutaj wiedza informatyczna. W opisywanym przez nas przypadku przestępcy mogą od razu włamać się na konto. Wystarczą im dane, które nieświadomy klient wskaże, odpowiadając na zainfekowaną wiadomość.
Natomiast vishing lub voice phishing to forma głosowa forma phishingu. Oszust podczas rozmowy telefonicznej podszywa się pod instytucję i wyłudza wrażliwe dane albo nakłania do dokonania przez rozmówcę przelewu na wskazany rachunek bankowy.
MB
na zdjęciu: Bankomat Banku PKO BP przy warszawskiej Rotundzie. fot. PAP/Rafał Guz
Czytaj dalej:
Inne tematy w dziale Gospodarka