mBank w tym roku niemiło zaskakuje klientów. Po komunikacie o wprowadzeniu prowizji za niektóre usługi, w tym za wypłaty z bankomatów, teraz bank bierze się zmiany w aplikacji mobilnej. Nie będzie już wsparcia dla apki w starszych wersjach systemów Android oraz iOS. To oznacza, że część klientów straci do niej dostęp.
Zmiany w dostępie do bankowości mobilnej mBanku
"Robimy to ze względu na bezpieczeństwo Twoich pieniędzy" - wyjaśnia mBank w komunikacie. Jak czytamy na stronie banku, z bankowości mobilnej korzysta aktywnie 3,4 miliona użytkowników. Część z nich musi przygotować się na zmiany w dostępie do aplikacji mBanku.
W marcu zostanie wyłączone wsparcie dla aplikacji mobilnej dla tych, którzy korzystają z systemów starszych niż iOS 16 – w przypadku smartfonów Apple. A przełomie kwietnia i maja dla użytkowników korzystających z Androida starszego niż 8. Bank twierdzi, że zmiana dotyczy stosunkowo niewielkiej liczby klientów. Z iOS 17 korzysta bowiem już 76 proc. użytkowników, a iOS 16 ma pozostałe 20 proc. Pozostaje więc bardzo niewielka część tych, którzy nie mają najnowszych wersji systemu. W przypadku Androida jest to nawet mniej niż 2 proc.
Klienci muszą wymienić telefony
Jeśli klient chce korzystać z najnowszej wersji aplikacji mBanku, to musi zaktualizować iOS co najmniej do wersji 16, którą użytkownikom udostępniono we wrześniu 2022 roku. Obecnie do pobrania jest już wersja 17.
Warto zaznaczyć, że mBank nie wyłączy całkowicie dostępu do aplikacji użytkownikom starszych wersji iOS, lecz przestanie wydawać aktualizacje, co oznacza brak nowych funkcji.
Jeśli chodzi o Androida, to wersja 8, zwana Oreo, pojawiła się w sierpniu 2017 roku. Zatem jeśli ktoś posiada jeszcze tę lub starszą wersję na swoim telefonie, to jego urządzenie jest już bardzo przestarzałe. Tu nie ma mowy o zaktualizowaniu wersji Androida, trzeba wymienić telefon na nowszy, jeśli nadal chce się korzystać z bankowości mobilnej mBanku.
Dokładne daty wstrzymania aktualizacji aplikacji bankowej mBanku mają być podane w osobnych komunikatach.
Na początku października starą wersję aplikacji wyłączył Santander Bank Polska. Z kolei Bank Millennium w ostatnich tygodniach ubiegłego roku zmienił adres strony do logowania do bankowości elektronicznej.
ja
Zdjęcie ilustracyjne, fot. mBank/biuro prasowe
Czytaj także:
Inne tematy w dziale Gospodarka