Renault i Dacia podsumowały ubiegły rok i pokazały plan na rok 2024. I trzeba przyznać, że obie marki zrobiły to z przytupem. Francuski producent samochodów wprowadza także usługę dla wszystkich. Będzie można przyjechać do autoryzowanego serwisu, odnowić swój używany samochód i doprowadzić go do stanu w jakim wyjechał z salonu.
Renault coraz mocniejsze na polskim rynku
Renault z udziałem prawie 6 proc. zakończyło 2023 rok na piątej pozycji wśród marek motoryzacyjnych w Polsce notując wzrost sprzedaży samochodów osobowych i po raz czwarty będąc liderem polskiego rynku samochodów dostawczych z Renault Master, niekwestionowanym królem tego rynku. Od 15 lat Renault pozostaje liderem rynku samochodów modyfikowanych, czyli takich do których montuje się różnego rodzaju specjalistyczne zabudowy. Samochody zelektryfikowane stanowią już 14 proc. udziału w miksie produktowym marki. Łącznie w 2023 roku Renault sprzedało 31 653 samochody Ten rok będzie stał pod znakiem nowości. Na rynku pojawi się Scenic elektryczny, nowy model Rafale, nowy crossover segmentu C i otwarte zostaną zamówienia na elektryczne R5.
- Wyniki za 2023 rok potwierdzają, że przyjęta przez nas strategia działa. Sprzedaż samochodów zelektryfikowanych E-Tech wzrasta. Cieszymy się jak co roku z sukcesu naszych modeli dostawczych, Master jest niekwestionowanym liderem w swoim segmencie nie tylko na polskim, ale również na europejskim rynku. Nasza sieć dealerska została ponownie uznana za najlepszą w Polsce. Z nadzieją patrzymy na ten rok, w którym czeka nas wiele nowości, m.in. Scenic, Rafale, R5 i Nowy Master – mówi Tomasz Mróz, Dyrektor Wykonawczy Renault w Polsce i krajach bałtyckich.
Projekt Re-Factory w Polsce
W 2024 roku Renault wprowadzi w Polsce projekt Re-Factory, po raz pierwszy realizowany w Europie z siecią dealerską. To unikalna usługa odnowienia samochodów używanych marki przez specjalnie przeszkolonych w tym celu specjalistów u dealera. Będą to samochody, które po renowacji obejmującej karoserię, mechanikę i wnętrze, przeprowadzonej przez autoryzowany serwis, zostaną przygotowane do odsprzedaży. Samochody będą objęte specjalną gwarancją. Pierwszy zakład zostanie uruchomiony w Warszawie, z możliwością rozszerzenia projektu na inne miasta. Renault zakłada, że na początku odnawianych będzie do 200 samochodów miesięcznie.
Kolejnym pomysłem dla samochodów, które jakiś czas temu opuściły salon jest wprowadzenie na rynek markę Renew. To program dedykowany certyfikowanym samochodom używanym wszystkich marek, bez ograniczenia typu napędu. Sieć sprzedaży samochodów używanych obejmie 45 partnerów w Polsce, uruchomiona zostanie dedykowana strona internetowa, a w programie już dzisiaj oferowanych jest ponad 1750 używanych pojazdów. Pod marką Renew Grupa Renault będzie oferowała sprawdzone samochody używane, które poddane zostaną prawie 160 punktom kontroli technicznej. Będą to samochody z gwarancją na 12 lub 24 miesiące, bezpłatną kontrolą auta po roku, ofertą finansowania dla każdego, również dla firm, z Assistance – pomoc drogowa 24/7dni, propozycją odkupu poprzedniego pojazdu od właściciela oraz jazdą próbną. Samochody będą dostępne w ramach programu: Renewgold, Renewstart, Renewelectric, Renewpro, w zależności od rodzaju pojazdu, silnika, wieku i przebiegu. Renault uruchomi także nową usługę wynajmu krótkookresowego poprzez aplikację.
Dacia także może się pochwalić
Powody do dumy może mieć również Dacia. Ubiegły rok zamknęła z wynikiem 17 845 zarejestrowanych aut, co dało marce 3,8 proc. rynku samochodów w Polsce. Dacia jest szóstą najchętniej wybieraną marką przez klienta indywidualnego, a 57 proc. modeli sprzedawanych w Polsce stanowią samochody z fabryczną instalacją LPG. Hitem jest Dacia Duster, sprzedano 9100 egzemplarzy tego SUV- a. W maju tego roku pojawi się nowy Duster i jego wersja hybrydowa, do sprzedaży wejdzie nowy Jogger Hybrid 140 oraz nowa elektryczna Dacia Spring. Rok zamknie premiera Bigstera, na którego zostaną otwarte zamówienia. Samochód trafi do kleintów w 2025 roku Z kolei Dacia Sandero znalazła się w TOP2 sprzedaży do klienta indywidualnego i na trzecim miejscu w segmencie B HATCH. W zeszłym roku zarejestrowano 5 159 modeli Sandero, a o 53 proc. wzrosła sprzedaż Joggera w porównaniu z rokiem 2022.
Bardzo cieszy nas duży wzrost sprzedaży Joggera oraz to, że pozostajemy jedną z sześciu marek najchętniej wybieranych przez klienta indywidualnego w Polsce. Dacia we wszystkich swoich modelach oferuje fabryczną instalację LPG, która spotyka się z dużym zainteresowaniem. W tym roku planujemy zaprosić klientów do naszych zupełnie nowych, zmienionych salonów. Szykujemy również wiele nowości, jak m.in. zupełnie nowy model naszego kultowego Dustera – zapowiada Agnieszka Łyżwińska, Dyrektor Zarządzająca Dacia East.
Tomasz Wypych
Renault Clio. Fot. Renault
Czytaj dalej:
Inne tematy w dziale Technologie