fot. Orlen.pl
fot. Orlen.pl

Ogromny sukces Orlenu w branży innej niż energetyka. Wzrost na poziomie 70 proc.

Redakcja Redakcja Transport Obserwuj temat Obserwuj notkę 11
Orlen Paczka uzyskała rekordowy wynik w 2024 roku. Usługa dostarczania przesyłek zaliczyła wzrost na poziomie 70 proc. O prawie 240 proc. wzrosła zaś liczba dostaw do automatów paczkowych - poinformował Orlen. To efekt m.in. rozwoju sieci automatów, która w ub.r. zwiększyła się o ponad 2500 urządzeń.

Orlen Paczka znalazła się na podium

Dzięki partnerstwu z największymi platformami handlowymi, w 2023 roku Orlen Paczka zaczęła obsługiwać wysyłki nie tylko w Polsce, ale także do innych krajów Europy Środkowej. Na 2024 rok Orlen Paczka ma ambitne plany dalszego rozwoju usług, pozyskania nowych partnerów oraz wzmocnienia pozycji na rynku e-commerce.

    – Ponad 90 procent klientów Orlen Paczki ocenia jakość usługi jako bardzo dobrą. W ubiegłym roku znalazła się na podium, jeśli chodzi o jakość dostaw do automatów paczkowych, według raportu Gemius „E-commerce w Polsce 2023”. Marka wciąż pozyskuje nowych klientów i dynamicznie umacnia swoją pozycję na rynku e-commerce, jednym z najszybciej rozwijających się segmentów handlu detalicznego w Polsce. Nie zwalniamy tempa również w tym roku. Przed nami intensywny czas inwestycji, między innymi w logistykę, które pozwolą na realizację kolejnych celów, zgodnie z naszą strategią rozwoju – mówi Bartosz Bielak, Członek Zarządu Ruch S.A., operatora logistycznego Orlen Paczki.


Rośnie liczba punktów odbioru paczek

Jak przekazał Orlen, Orlen Paczka jest obecnie jedną z najdynamiczniej rozwijających się sieci punktów odbioru w Polsce. Przesyłki w ramach usługi  dostarczane są do 10,5 tys. punktów, w tym ponad 4500 automatów paczkowych; liczba tych ostatnich wzrosła w zeszłym roku o 125 proc., a punkty odbioru znajdują się już w niemal 3/4 miast w Polsce. Usługa jest coraz chętniej wybierana przez klientów, a nawet czasami wpływa na ich decyzje zakupowe.

Orlen zwrócił uwagę, że w momencie uruchamiania projektu, we wrześniu 2021 r., Orlen Paczka miał 13 centrów logistycznych, a na koniec ub.r. 21. Koncert zapowiedział, że do końca stycznia 2024 r. zostanie uruchomione centrum w Radomiu, a w lutym w Ełku. Kolejne lokalizacje są w trakcie przygotowania i rozpoczną działalność w najbliższych miesiącach.

Równolegle, rozwijane są trasy kurierskie i wzrasta liczba kurierów, których zatrudnienie zwiększyło się w 2023 roku o 50 procent. Pozwala to realizować odbiory przesyłek z magazynów e-sklepów i dostawy do automatów paczkowych również w weekendy i tym samym zapewnić czas realizacji dostaw w jeden dzień. Wśród kontrahentów Orlen Paczki, jak podkreślił koncern, są największe platformy handlowe, jak Allegro i Vinted. Dla Vinted usługa koncernu stała się partnerem logistycznym, obsługującym wysyłki na rynku polskim oraz takie kierunki, jak Litwa i Węgry, a także Czechy i Rumunia.

Rozwijana jest też współpraca z e-sklepami

    – W 2024 roku sfinalizujemy rozmowy z kolejnymi, dużymi sieciami handlowymi. W ten sposób rozszerzamy bazę klientów. Z analiz rynkowych wynika, że w 2026 roku wartość brutto polskiego rynku handlu e-commerce będzie na poziomie 162 mld zł. Oznacza to średnioroczny wzrost o 12 procent – wyjaśnia Bartosz Bielak.

Jak podaje Orlen, obecnie już prawie co piąta osoba rozpoznaje i kojarzy markę. Od chwili uruchomienia, ORLEN Paczka notuje znaczne wzrosty wolumenów paczek i zwielokrotnienie liczby nadawców. Usługa gwarantuje dostawy paczek ze sklepów internetowych w jeden dzień roboczy i zapewnia aż trzy dni na odbiór przesyłki.

ja

Zdjęcie: wzrosła liczba dostarczonych przesyłek w ramach usługi Orlen Paczka, fot. Orlen

Czytaj też:

Udostępnij Udostępnij Lubię to! Skomentuj11 Obserwuj notkę

Komentarze

Pokaż komentarze (11)

Inne tematy w dziale Gospodarka