Carrefour wycofuje wszystkie produkty PepsiCo z półek
Jak dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl, polski oddział sieci handlowej ograniczy współpracę producentem napojów i przekąsek. Carrefour poinformował, że wycofuje wszystkie produkty PepsiCo z półek. W miejscu, gdzie na regałach stały butelki z napojami lub opakowania z przekąskami umieszczono kartki z komunikatem: „Nie sprzedajemy już tej marki z powodu niedopuszczalnych podwyżek cen”.
Rzecznik prasowy sieci Carrefour potwierdził, że klienci mogą w sklepach przeczytać informację: „Nie sprzedajemy już tej marki z powodu niedopuszczalnych podwyżek cen”. Towarzyszy temu komunikat, że Carrefour zobowiązał się do obniżenia cen.
PepsiCo informowało już w październiku ub. roku o podwyżkach zaplanowanych na 2024 rok. Spółka komunikowała to równocześnie z podniesieniem prognozy zysku za 2023 rok. Według francuskich mediów, w warunkach zaproponowanych sieci Carrefour, PepsiCo zaplanowało podwyżkę cen o około 7 proc.
- Usuwając je ze swoich półek, Carrefour wysyła sygnał także wszystkim pozostałym dostawcom, w tym Coca-Coli, z którymi konflikt jest nieuchronny. Bądźcie rozsądni, w przeciwnym razie spotka was ten sam los – komentuje Olivier Dauvers.
Sieć protestuje przeciwko podwyżkom cen koncernu
Wycofanie z półek takich produktów jak Pepsi, 7up, Lipton, Lay‘s, Doritos, Alvalle, Quaker i Benenuts. nie dotyczy tylko rynku francuskiego, gdzie działa centrala sieci handlowej Carrefour. Fiasko negocjacji cenowych odbije się również na sprzedaży w innych krajach. Sieć sklepów wstrzymała ich zamówienia w proteście przeciwko podwyżkom cen, których domaga się producent. Carrefour kasuje dostawy z PepsiCo w całej Europie.
- W nawiązaniu do pojawiających się informacji o niepowodzeniu negocjacji cenowych pomiędzy Carrefour i PepsiCo, których celem było obniżenie cen produktów tego producenta dla klientów, informujemy iż Carrefour Polska również ograniczy współpracę z tym dostawcą na krajowym rynku – poinformowała spółka Carrefour Polska.
PepsiCo poinformowało CNN, że spółka prowadziła rozmowy z Carrefourem od wielu miesięcy i „w dalszym ciągu będzie działać w dobrej wierze, aby zapewnić dostępność produktów”.
Kolejne produkty PepsiCo znikają ze sklepów Biedronki
Tutaj także chodzi o cenę. Biedronka chce jak najtaniej kupować, a PepsicCo podnosi ceny, bo rosną koszty produkcji (surowców, energii, pracy, itd.). Wprawdzie negocjacje cały czas trwają, ale kolejne kategorie produktów PepsiCo znikają ze sklepów Biedronki. Tak dzieje się chociażby w przypadku napojów. Producent jest właścicielem takich marek jak Pepsi, 7UP, Mirinda, Mountain Dew czy Lipton Ice Tea. Okazuje się, że one również zaczynają wypadać z półek, a w części sklepów nie ma ich w ogóle.
- Z szacunku dla naszych partnerów handlowych nie komentujemy toczących się negocjacji – mówi Julian Krzyżanowski, corporate affairs manager CE w PepsiCo w odpowiedzi na pytania o przyczyny braków poszczególnych marek na półkach Biedronki i perspektywę powrotu. Komentować sprawy nie chce również Biedronka.
Tomasz Wypych
Komentarze
Pokaż komentarze (83)