W czwartek kwalifikacjami w Oberstdorfie rozpocznie się 72. edycja Turnieju Czterech Skoczni. Okazuje się, że ta pierwsza skocznia zyskała bardzo znajomo dla Polaków brzmiącą nazwę. Od nowego sezonu zimowego 2023/24 sponsorem tytularnym Oberstdorf Allgäu Ski Jumping Arena został bowiem ORLEN Niemcy.
Pierwsza skocznia TCS otrzymała nazwę ORLEN Arena Oberstdorf
Orlen Deutschland nawiązał współpracę ze Skiclub Oberstdorf Veranstaltungs GmbH, operatorem areny i areny Turnieju Czterech Skoczni o międzynarodowej renomie i zyskał prawo do nazwy skoczni w Oberstdorfie na 4 lata. Grupa Orlen tym samym po raz pierwszy prezentuje się jako sponsor w sportach zimowych.
W ramach partnerstwa Orlen Deutschland posiada szerokie logo na widocznych powierzchniach reklamowych na arenie i wokół niej. Dodatkowo Orlen opracował nowy design specjalnie dla logo areny. Oprócz praw do nazwy areny, Orlen nawiązuje również współpracę jako sponsor młodzieży sportowej Klubu Narciarskiego Oberstdorf. Ponad 300 dzieci przez cały rok jest pod profesjonalną opieką i przygotowywane do zawodów w dyscyplinach sportów zimowych: skokach narciarskich/kombinacji norweskiej, narciarstwie biegowym i narciarstwie alpejskim - czytamy w komunikacie prasowym.
Strategiczne znaczenie inwestycji dla Orlenu
- Dzięki Orlenowi znaleźliśmy silnego partnera, który nie tylko angażuje się w sport na najwyższym poziomie, ale także kładzie szczególny nacisk na młode talenty na miejscu. Dzięki temu wsparciu możemy w najlepszy możliwy sposób wkroczyć w przyszłość i stworzyć doskonałe warunki dla przyszłych gwiazd - powiedział cytowany w informacji prasowej Georg Geiger, pierwszy prezes Oberstdorfskiego Klubu Narciarskiego i inicjator pakietu sponsoringowego.
- Sponsoring światowej sławy skoczni narciarskiej Oberstdorf ma dla Orlen Deutschland strategiczne znaczenie. Bliskie połączenie z jednym z najważniejszych ośrodków sportów zimowych pozwala nam budować silną obecność zarówno w regionie, jak i na arenie międzynarodowej oraz promować identyfikację z markami Orlen - wyjaśnia Piotr Guział, Dyrektor Zarządzający Orlen Deutschland GmbH.
- Współpraca sponsorska z jedną z najbardziej znanych aren skoków narciarskich na świecie ma dla Orlen Deutschland istotne znaczenie z punktu widzenia budowania świadomości i kształtowania pożądanego wizerunku marki przede wszystkim na rynku niemieckim. Partnerstwo to wspiera także planowane wejście Orlen na rynek sąsiedniej Austrii poprzez przejęcie 266 stacji benzynowych Turmol — mówił z kolei kierownik projektu w Orlenie Łukasz Franiak w rozmowie z WP Sportowe Fakty.
Start 72. edycji Turnieju Czterech Skoczni
Od sezonu 1979/80 TCS, określany mianem narciarskiego Wielkiego Szlema czy odpowiednika kolarskiego Tour de France, zaliczany jest do klasyfikacji PŚ. Pierwszym polskim zwycięzcą w 2001 roku został Adam Małysz.
Przy okazji 45. edycji wprowadzono system KO polegający na tym, że na podstawie wyników kwalifikacji tworzonych jest 25 par (według klucza: 1. z 50., 2. z 49., itd.) pierwszej serii punktowanej. Do finału awansuje każdy zwycięzca pary oraz pięciu "szczęśliwych przegranych", czyli zawodników z najwyższymi notami spośród pokonanych w parach.
W TCS do walki o Złotego Orła przystąpi sześciu Polaków. Wybrańcami austriackiego szkoleniowca są: Kamil Stoch, Dawid Kubacki, Piotr Żyła, Paweł Wąsek, Maciej Kot oraz Aleksander Zniszczoł. Polska kadra skoczków przeżywa ostatnio poważny kryzys. Czy skocznia Orlenu przyniesie szczęście biało-czerwonym?
ja
Na zdjęciu skocznia narciarska w Obertsdorfie z logo Orlenu, fot. Dominik Berchtold/Orlen Deutschland
Czytaj także:
Inne tematy w dziale Sport