Piłkarze Newcastle United i Rafał Brzoska. Fot. X/@NUFC, Wikipedia
Piłkarze Newcastle United i Rafał Brzoska. Fot. X/@NUFC, Wikipedia

Współpraca InPost z czołowym angielskim klubem piłkarskim. W tle kontrowersyjny właściciel

Redakcja Redakcja Biznes Obserwuj temat Obserwuj notkę 7
InPost został oficjalnym partnerem drużyny piłkarskiej z Premier League Newcastle United. O współpracy poinformował właściciel i prezes firmy Rafał Brzoska. Warto zwrócić uwagę, że właścicielem popularnych "Srok" jest kontrowersyjny książę koronny Arabii Saudyjskiej Muhammad ibn Salman.

InPost nawiązuje współpracę z Newcastle United

"Mamy to InPost oficjalnym partnerem Newcastle United" – napisał Rafał Brzoska na swoim X, dołączając spot reklamowy z nawiązanej współpracy. 


Newcastle United to jedna z czołowych drużyn angielskiej Premier League. "Sroki" od momentu przejęcia przez Saudyjczyków stały się jednym z najbogatszych klub w Europie. Fenomenalnie radzą sobie również na murawie. Po udanym ostatnim sezonie, awansowały nawet do piłkarskiej Ligi Mistrzów. W najważniejszych rozgrywkach klubowych udało im się m.in. pokonać faworyzowane PSG i przed ostatnią rundą nadal mają szansę na awans z grupy. Newcastle musi pokonać AC Milan oraz liczyć na potknięcie mistrzów Francji w meczu z Borussią Dortmund. 

Kontrowersyjny właściciel "Srok" 

Eksperci zwracają jednak uwagę na właściciela Newcastle United. Ich zdaniem zakup klubu przez księcia Muhammada ibn Salmana, to element kampanii "sportswashingu". Za pomocą inwestycji w sport chce poprawić wizerunek Arabii Saudyjskiej. Tymczasem łamane są tam prawa człowieka, gnębi się kobiety oraz przeciwników politycznych. Dodatkowo kraj wspiera jedną ze stron w wojnie w Jemenie. 

InPost od dłuższego czasu inwestuje w sport - został partnerem reprezentacji Polski. Firma Rafała Brzoski wspiera również lekkoatletów Konrada Bukowieckiego i Wojciecha Nowickiego, a także jest partnerem z kolarskim wyścigiem Tour de France.  

Polskie firmy w wielkiej piłce 

Nie tylko InPost angażuje się w świecie wielkiego futbolu z polskich firm. Furorę robił Drutex, który wspierał Andreę Pirlo, Philipa Lahma i Jakuba Błaszczykowskiego. Oknoplast był sponsorem Interu Mediolan. LV Bet został kilka lat temu partnerem West Bromich Albion. Z kolei Oshee reklamował się jako marka wspierająca Real Madryt i La Ligę. 

MP

Piłkarze Newcastle United i Rafał Brzoska. Fot. X/@NUFC, Wikipedia

Czytaj dalej:

Udostępnij Udostępnij Lubię to! Skomentuj7 Obserwuj notkę

Komentarze

Pokaż komentarze (7)

Inne tematy w dziale Gospodarka