Żabka na różne sposoby wspiera franczyzobiorców w rozwoju ich biznesów. Jednym z nich jest realizowany od ponad 3 lat ogólnopolski projekt „Operacja Żabka”. Od ubiegłego roku Żabka objęła tą inicjatywą ponad 240 franczyzobiorców.
Operacja Żabka
W zeszłym roku sieć przeprowadziła 58 akcji w sklepach, do października tego roku już 186. Jak przekonuje Żabka, w wyniku przeprowadzonych działań obrót w niektórych placówkach wzrósły o kilkanaście procent.
– Zgłosiłem się do „Operacji Żabka” po konsultacji w lutym tego roku., a już w marcu zespół specjalistów z sieci, w tym partner i menadżer ds. sprzedaży oraz przedstawiciele działu ds. rozwoju sieci, wspierali mnie w rozwoju biznesu.- – wspomina Serhii Krupenia, prowadzący sklep w Warszawie od listopada 2022 r. - Na początku przeanalizowaliśmy mocne i słabe strony mojego sklepu, który działa na jednym z warszawskich osiedli. Eksperci ocenili m.in. jego wygląd czy sprzedaż poszczególnych kategorii produktowych, a następnie wskazali, co wymaga poprawy, a co dalszego rozwoju. Zależało mi na poszerzeniu grona stałych klientów, zwiększeniu sprzedaży m.in. pieczywa czy asortymentu Żabka Café, a tym samym na wzroście obrotów.
Projekt "Operacja Żabka" skierowany jest głównie do przedsiębiorców, którzy prowadzą placówki od co najmniej trzech miesięcy, a osiągane przez nich przychody są niższe od średniej w sieci. Franczyzobiorcy, którzy chcieliby poprawić tę sytuację, mogą sami zgłosić chęć udziału w programie, którego pierwszym etapem jest diagnoza sytuacji i kondycji danego sklepu. Eksperci sieci analizują otoczenie i konkurencję, sprzedawany asortyment, ale też wygląd zewnętrzny i wewnętrzy placówki. Przedstawiciele działu ds. rozwoju sieci analizują wnioski i wybierają sklepy, w których podjęta zostanie „Operacja Żabka”. Na podstawie diagnozy, wybranych placówek zostaje opracowany indywidualny plan naprawczy. Implementacją zmian i ulepszeń, wspólnie z przedsiębiorcą i jego pracownikami, zajmuje się zespół ekspertów, w tym partnerów i doświadczonych franczyzobiorców odnoszących sukcesy we własnych działalnościach. Konkretne działania i wdrożenie zaplanowanych rozwiązań realizowane jest w wybranych placówkach na przestrzeni kilku dni.
Listopad miesiącem franczyzobiorcy w Żabce
Franczyzobiorcy Żabki podkreśają cenną diagnoze i pozytywne skutk wprowadzenia rekomendacji zespołu "Operacja Żabka".
– W moim sklepie nastąpiło jeszcze lepsze dopasowanie asortymentu do potrzeb okolicznych mieszkańców, bardziej atrakcyjna ekspozycja marki Żabka i promocji, a także zmiany w planogramie. Wraz z zespołem „Operacji Żabka” przeprowadziliśmy dwie akcje specjalne m.in. z kuponami promocyjnymi na przekąski i kawę, ulotkami czy gratisowymi Hapsami za zrealizowane zakupy. Przeszedłem także dodatkowe szkolenie ze sprzedaży pieczywa, z czym wcześniej napotykaliśmy problem .– podkreśla Serhii Krupenia.
Do października tego roku już 186 sklepów zakończyło diagnozę, a do końca sierpnia 2023 w 92 placówkach odbyła się „Operacja Żabka”. W związku z tym przeprowadzonych zostało łącznie 167 dedykowanych akcji promocyjnych, wprowadzono odpowiednie zmiany technologii dostosowane do potrzeb sklepów, a 80 proc. franczyzobiorców objętych zostało dodatkowymi szkoleniami z zakresu prowadzenia biznesu i placówek pod szyldem Żabki.
Listopad w Żabce jest miesiącem franczyzobiorcy.
red
Fot. Materiały prasowe
Inne tematy w dziale Gospodarka