"To nie koniec marki SPAR w Polsce". Fot. Pixabay/zdjęcie ilustracyjne
"To nie koniec marki SPAR w Polsce". Fot. Pixabay/zdjęcie ilustracyjne

Co dalej z dużą firmą handlową w Polsce? Ważny komunikat

Redakcja Redakcja Handel Obserwuj temat Obserwuj notkę 4
Spar Group South Africa niedawno zaskoczyła polskich klientów. Znana sieć hipermarketów postanowiła wycofać się z Polski. Teraz Spar wydała nowy komunikat, który przynajmniej częściowo może uspokoić polskich bywalców ich sklepów.

"To nie koniec marki SPAR w Polsce"

„W nawiązaniu do ogłoszenia giełdowego SPAR Group South Africa, w którym spółka ogłosiła decyzję o podjęciu strategicznych kroków w kierunku sprzedaży swoich aktywów w Polsce, informujemy, że wbrew doniesieniom prasowym decyzja nie oznacza końca marki SPAR w Polsce” - czytamy w oświadczeniu firmy.


Okazuje się, że „zamiarem Grupy SPAR jest utrzymanie, dalszy rozwój i wspieranie biznesu do czasu znalezienia wiarygodnego inwestora, który będzie mógł dalej rozwijać markę SPAR”. 

„Marka SPAR w Polsce będzie nadal rozwijana pod okiem nowego licencjonowanego partnera SPAR International” – wyjaśnia właściciel popularnej sieci supermarketów.

Do czego sprowadza się to w praktyce? Obecne sklepy detaliczne sieci, zarówno partnerskie, jak i własne, będą nadal funkcjonować pod marką SPAR. Ich obsługą zajmą się dwa istniejące centra dystrybucyjne grupy w Polsce, znajdujące się w Koninku i w Czeladzi.

Informacja o wycofywaniu się sieci SPAR z Polski była sporym zaskoczeniem

Informacja o wycofywaniu się sieci SPAR z Polski była sporym zaskoczeniem. Jeszcze niedawno informowano, że spółka ma poważne plany na dalszy rozwój w Polsce. Nieoficjalnie mówiono, że władze sieci myślały o staniu się głównym konkurentem popularnej Biedronki.

Pod koniec 2022 roku owe sklepy SPAR zostały otwarte w: w Pilznie (woj. małopolskie), Kożuchowie (woj. lubuskie), a także format SPAR Express przy stacji benzynowej w Bysławiu (woj. kujawsko-pomorskie). Sieć podkreślała wówczas, że Polska jest dla niej perspektywicznym rynkiem.


SPAR - to oni przejęli sklepy marki Piotr i Paweł

Przypomnijmy, że sieć SPAR działa w Polsce od 2019 roku. To SPAR przejęła sklepy spożywcze marki Piotr i Paweł. W jej ręce trafiło wtedy 66 marketów i jedno centrum dystrybucyjne. 

Właściciel marki SPAR, The Spar Group Limited, to południowoafrykańska spółka z branży handlu detalicznego, notowana na giełdzie papierów wartościowych w Johannesburgu. Spar działa nie tylko w Republice Południowej Afryki, ale też w pięciu innych afrykańskich krajach, a poza Afryką - w Anglii, Irlandii, Szwajcarii i na Sri Lance.

KW

Źródło zdjęcia: "To nie koniec marki SPAR w Polsce". Fot. Pixabay/zdjęcie ilustracyjne

Czytaj dalej:

Udostępnij Udostępnij Lubię to! Skomentuj4 Obserwuj notkę

Komentarze

Pokaż komentarze (4)

Inne tematy w dziale Gospodarka