Pociągi PKP Intercity od początku roku do końca sierpnia przewiozły 45 mln pasażerów. - To rekord i żeby podtrzymać dobry trend, od 1 października oferujemy milion biletów w superpromocyjnych cenach. Ceny będą się zaczynały od 19 zł, a na Pendolino od 49 zł - oświadczył Tomasz Gontarz, wiceprezes spółki PKP Intercity.
Wiceprezes PKP: Kondycja spółki jest bardzo dobra
- Kondycja spółki PKP Intercity jest bardzo dobra. Jesteśmy w świetnej sytuacji finansowej i przewozowej. Naszą misją jest przewożenie pasażerów koleją. I ten rok jest absolutnie rekordowy w porównaniu do poprzednich okresów. Od stycznia do końca sierpnia przewieźliśmy 45 mln pasażerów. To o 8 mln więcej niż w analogicznym okresie rok temu, a na koniec roku z pewnością przekroczymy liczbę 60 mln osób - zapewnił Gontarz w rozmowie z Polską Agencją Prasową.
Wiceprezes PKP stwierdził, że kondycja spółki jest na tyle dobra, że ta może sobie pozwolić na zaoferowanie Polakom bardzo korzystnej promocji. Mowa o milionie tanich biletów, które kosztować będą nawet 19 złotych.
Gontarz: Milion biletów w promocyjnych cenach
Na czym będzie polegać promocja? Od 1 października PKP Intercity zamierza wprowadzić do swojej oferty milion bardzo tanich biletów. Ceny zaczynają się od 19 zł, np. na trasie Warszawa-Kraków czy Gdańsk-Warszawa.
- Zależy na tym, żeby liczba pasażerów była cały czas na wysokim poziomie. Jesteśmy już po szczycie sezonowym. Wakacje to naturalny czas, w którym wiele osób podróżuje koleją. Aby podtrzymać tę dobrą tendencję i dużą liczbę pasażerów, od 1 października dajemy milion biletów w superpromocyjnych cenach. Ceny będą się zaczynały od 19 zł, np. na trasie Warszawa-Kraków czy Gdańsk-Warszawa, a w przypadku pociągów klasy Pendolino od 49 zł - wyjaśnił wiceprezes PKP.
Warto dodać, że promocja sumuje się z innymi zniżkami na przykład dla seniorów czy studentów. Te grupy społeczne zapłacą za bilety iście symboliczną kwotę.
Duże wyzwania przed polską koleją
Gontarz w udzielonym wywiadzie podkreślił, że obecnie największym wyzwaniem dla spółki są dalekosiężne plany dotyczące jej rozwoju. Dotyczą one inwestycji w polską kolej.
- Mamy dwa podstawowe wyzwania, które przed nami stoją. Pierwsze to ciągłe, ale bardzo potrzebne - podkreślam z całą mocą - prace inwestycyjne na sieci kolejowej, które generują utrudnienia. Wystarczy zajrzeć na stację Warszawa Zachodnia, żeby zobaczyć ten ogromy plac budowy, po którym my - jako przewoźnik - jeździmy. Wiele tysięcy kilometrów torów jest teraz remontowanych. To niezbędne, by skrócić czas przejazdu. Tym samym my jako przewoźnik zaoferujemy lepszą ofertę pasażerom i będziemy bardziej konkurencyjni, np. w stosunku do transportu samochodowego - podsumował wiceprezes PKP.
MB
Zdjęcie: Pociąg PKP Intercity/fot. gov.pl
Inne tematy w dziale Gospodarka