Niemiecki potentat samochodowy Porsche wymazał słynny posąg Jezusa Chrystusa pod Lizboną z reklamy swojego kultowego samochodu Porsche 911. Daily Mail pisze o wściekłości i oburzeniu internautów na całym świecie. Także w Polsce zawrzało.
Pomnik Chrystusa Króla wymazany z reklamy Porsche
Pomnik Chrystusa Króla (Cristo Rei) położony w Almadzie w Portugalii to jedno z najbardziej rozpoznawalnych miejsc w tym kraju. Widać je z Lizbony, stolicy Portugalii. Pomnik został jednak „wygumkowany” z tła klipu, którym Porsche celebruje 60 lat kultowego samochodu. Portugalski pomnik to bezpośrednie nawiązanie do figury Chrystusa Odkupiciela w Rio de Janeiro w Brazylii.
Reklama, która przedstawia luksusowe samochody Porsche krążące po górach w Portugalii, została usunięta z kanału YouTube producenta. Wciąż pozostaje na jego stronie internetowej.
W klipie promocyjnym czerwone Porsche kierowane przez kobietę przejeżdża obok lizbońskiego mostu 25 de Abril, z którego zwykle widać słynny pomnik Cristo Rei (Chrystusa Króla) górujący nad stolicą.
Spot przedstawia nowy model Porsche 9/11 S/T, który kosztuje 231 600 funtów i osiąga prędkość 286 mil na godzinę, chociaż wyprodukowano zaledwie 1963 egzemplarze. Model 911 jest znakiem rozpoznawczym marki Porsche od 1963 roku.
Słynny niemiecki koncern nie chce komentować sprawy – podaje Daily Mail.
Miliony internautów wściekłe na Porsche
Porsche najwyraźniej rozwścieczyło internautów. Brytyjski portal cytuje najpopularniejszy komentarz, który – w chwili publikacji naszego tekstu – zobaczyło blisko pięć i pół milionów użytkowników: „Hej, @Porsche, dlaczego usunąłeś posąg Jezusa Chrystusa ze swojego filmu nakręconego w Lizbonie?”.
Jeden z użytkowników napisał na Twitterze: „Wow, to piękny posąg, który można zobaczyć osobiście. Jechałem tym mostem i jest naprawdę niesamowity. Wykreślam Porsche z mojej listy przyszłych zakupów. Powinni się wstydzić!”.
Inny powiedział: „To okropne. Z jakiego powodu miałby zostać wykasowany?”.
Trzeci dodał: „Ponieważ Porsche się obudziło”. To aluzja do woke culture – skrajnie lewicowej „kultury przebudzonych”, mocno wspierającej ruch transseksualny, który jest coraz bardziej wpływowy w mediach głównego nurtu.
Czwarty napisał: „To po prostu śmieszne, usuwać ikoniczny posąg z reklamy”.
"Porsche swojej brudnej historii z czasów III Rzeszy nie usunie"
Również w Polsce sprawa z miejsca wywołała znaczne emocje.
„Porsche usunęło Chrystusa ze swojej reklamy, ale swojej brudnej historii z czasów III Rzeszy niestety nie usuną” - czytamy na profilu Suwerennej Polski.
A Kacper Płażyński napisał: „Cóż, @Porsche zbiło fortunę na II Wojnie Światowej i dostawie silników do niemieckich czołgów (budowanych przez niewolników). Hitler chciał zniszczyć chrześcijaństwo. @Porsche trzyma się twardo swoich nazistowskich korzeni”.
KW
Porsche dołączyło do woke culture? Fot. Twitter
Czytaj dalej:
Inne tematy w dziale Gospodarka