Internauci w żartobliwy sposób łączą ze sobą premiery dwóch hitów kinowych: "Barbie" i "Oppenheimer". Sęk w tym, że zabawa poszła za daleko i twórcy niektórych obrazków zaczęli żartować sobie z cywilnych ofiar amerykańskiego ataku jądrowego na japońskie miasta w sierpniu 1945 roku. Japończycy są wściekli, a producent filmowy przeprasza.
Barbie i Oppenheimer hitami w Japonii
Oba filmy wyprodukowane przez studia Warner Bros i Universal Pictures cieszą się ogromną popularnością. W sukcesie produkcji pomóc miała też nietypowa kampania marketingowa. Oba studia zachęcały internautów do łączenia ze sobą filmowych bohaterów w memach. Cała zabawa łączona była hasztagiem #Barbenheimer.
Zabawa z cierpienia cywilnych ofiar wojny? Wybuchł skandal
Kłopot w tym, że część internetowych obrazków łączyła obie filmowe postacie (Roberta Oppenheimera, który stworzył bombę atomową i ożywioną lalkę barbie) w iście apokaliptycznej scenerii na tle grzyba atomowego. Mało tego, makabryczne grafiki były oznaczane w Internecie przez dystrybutorów filmu, a to rozzłościło Japończyków, którzy jako jedyni w historii doświadczyli nuklearnej zagłady.
Reuters przekazał, że w sieci pojawiła się petycja, w której autorzy chcą zmusić oba studia do wycofania się z kontrowersyjnej zabawy. Akcja Change.org zebrała ponad 16 000 podpisów w ciągu dwóch dni od czwartku, domagając się, aby Warner Bros (WBD.O) i Universal Pictures, stojące za filmem biograficznym „Oppenheimer”, zaprzestały używania hasztagu „Barbenheimer”, który sprawił, że oddolna promocja obu dzieł wymknęła się spod kontroli.
Warner Bros przeprasza. "Godne ubolewanie"
Jeszcze przed zakończeniem zbierania podpisów do skandalu oficjalnie odniosła się japońska filia studia odpowiedzialna za produkcję filmu o "Barbie".
"Uważamy za niezwykle godne ubolewania, że oficjalne amerykańskie konto filmu Barbie reaguje w taki sposób na posty fanów w mediach społecznościowych dotyczące Barbenheimer. Traktujemy tę sytuację bardzo poważnie. Prosimy centralę w USA o podjęcie odpowiednich działań. Przepraszamy tych, którzy poczuli się urażeni tą serią nierozważnych reakcji" - napisano w oświadczeniu Warner Bros. Japan. Z oficjalnego konta japońskiej filii wytwórni już zaczęły znikać kontrowersyjne memy.
MB
Źródło zdjęcia: Szokująca mem przedstawiający Barbie i Roberta Oppenheimera. Fot. Twitter.com
Czytaj dalej:
Inne tematy w dziale Kultura