(Orlen szuka innowacyjnych rozwiązań w ramach edukacji kandydatów na kierowców w wieku od 18 do 24 lat. Fot. Orlen)
(Orlen szuka innowacyjnych rozwiązań w ramach edukacji kandydatów na kierowców w wieku od 18 do 24 lat. Fot. Orlen)

Orlen wyciąga rękę do młodych. Koncern pracuje nad innowacyjnym rozwiązaniem

Redakcja Redakcja Edukacja Obserwuj temat Obserwuj notkę 3
Orlen szuka innowacyjnych rozwiązań w ramach edukacji kandydatów na kierowców w wieku od 18 do 24 lat. Jedną z wybranych metod, jak podała spółka, są konsultacje rynkowe, które właśnie ruszają na platformie GovTech. Najlepsze rozwiązania mogą zostać wykorzystane w całej Polsce.

Konsultacje rynkowe na GovTech

"Orlen poszukuje innowacyjnego rozwiązania, które pozwoli na skuteczną edukację kandydatów na kierowców. Jedną z wybranych metod są konsultacje rynkowe, które właśnie ruszają na platformie GovTech. Celem jest znalezienie wykonawcy systemu umożliwiającego wzmocnienie kompetencji kursantów" - poinformowała w poniedziałek spółka.

Jak wyjaśnił Orlen, chodzi o metodę pozwalającą "na utrwaleniu zasad odpowiedzialnego zachowania, przestrzegania przepisów, a także uświadomieniu możliwych konsekwencji wynikających ze stylu jazdy młodych kierowców" w wieku 18 do 24 lata. "Zgodnie z badaniami, to właśnie młodzi i niedoświadczeni kierowcy odpowiadają za wiele niebezpiecznych zdarzeń drogowych" - podkreślono w informacji.


Orlen angażuje się w bezpieczeństwo w ruchu drogowym 

Według spółki Orlen, w trakcie konsultacji z podmiotami zainteresowanymi współpracą, "zostanie omówiony podstawowy cel i zakres projektu oraz jego budżet i czas realizacji". Spółka wskazała przy tym, że forma i charakter rozwiązania będą zależały od wybranej propozycji - "mogą to być zarówno projekty informatyczne na przykład specjalistyczna platforma edukacyjna, technologia VR/AR, jak też urządzenia stacjonarne jak symulatory jazdy, dachowania czy zderzeń drogowych".

"Atutem koncepcji będzie z pewnością połączenie różnorodnej formy edukacji" - zaznaczył Orlen. Spółka przypomniała jednocześnie, że "od wielu lat aktywnie angażuje się w akcje związane z bezpieczeństwem, również w ruchu drogowym". Jednym z takich programów - jak poinformowano - był projekt "Orlen Bezpieczne drogi", który zachęcał do bezpiecznej jazdy i prawidłowego zachowania użytkowników ruchu drogowego, a innym - kampania #DobryKierowca, w której Robert Kubica oraz sportowcy Orlen Team promują odpowiedzialną i bezpieczną jazdę autem, zachęcając kierowców do przestrzegania przepisów.

"Orlen planuje w pierwszej kolejności przetestować efektywność rozwiązania w ramach pilotażu na obszarze działania Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Płocku. Rozwiązania, które sprawdzą się najlepiej, mogą zostać wykorzystane w całej Polsce" - zapowiedziała spółka.

"Znamy potrzeby i oczekiwania kursantów" 

Dyrektor Biura Relacji z Otoczeniem w Orlenie Agata Górnicka przyznała, że przygotowując się do realizacji projektu wykonano badania społeczne wśród kursantów ośrodków szkolenia kierowców w Płocku i powiecie płockim, natomiast po analizie wyników zorganizowano warsztaty design thinking z partnerami przedsięwzięcia, którymi są Komenda Miejska Policji i Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w Płocku.

"Znamy więc potrzeby i oczekiwania kursantów, ale także ich obawy związane z jazdą w pierwszym okresie po uzyskaniu prawa jazdy. Jako marka odpowiedzialna społecznie szukamy sposobu edukacji, aby pomóc nie tylko młodemu pokoleniu kierowców, ale także każdemu uczestnikowi ruchu drogowego" – podkreśliła Górnicka, cytowana w komunikacie Orlenu.

"Cieszymy się, że nasze rozwiązanie w postaci platformy konkursowej GovTech już od pięciu lat pomaga nie tylko administracji, ale przede wszystkim biznesowi w rozwiązywaniu technologicznych wyzwań, które pomagają w ich rozwoju. Wierzę, że i tym razem uda się pozyskać kolejne fantastyczne pomysły na uczenie młodych kierowców, jak w bezpieczny sposób poruszać się po drogach” - powiedziała Justyna Orłowska, pełnomocnik Prezesa Rady Ministrów ds. GovTech oraz pełnomocnik Ministra Edukacji i Nauki ds. Transformacji Cyfrowej. Jednocześnie zaprosiła wszystkich chętnych do udziału w konsultacjach.

Jak przekazał Orlen, ogłoszenie konsultacji rynkowych dostępne jest na Platformie GovTech do końca lipca.

MP

(Orlen szuka innowacyjnych rozwiązań w ramach edukacji kandydatów na kierowców w wieku od 18 do 24 lat. Fot. Orlen)

Czytaj dalej:

Udostępnij Udostępnij Lubię to! Skomentuj3 Obserwuj notkę

Komentarze

Pokaż komentarze (3)

Inne tematy w dziale Społeczeństwo