Będą rekompensaty dla klientów UPC Polska. Fot. Pixabay
Będą rekompensaty dla klientów UPC Polska. Fot. Pixabay

Polacy mogą liczyć na duże zwroty. Pieniądze za niesłusznie pobrane opłaty

Redakcja Redakcja Pieniądze Obserwuj temat Obserwuj notkę 0
Sąd Apelacyjny zmienił orzeczenie pierwszej instancji dotyczące kary nałożonej na UPC Polska przez prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów – podają Wirtualne Media. Operator ma zapłacić 29 milionów złotych grzywny. Musi też zwrócić klientom niesłusznie pobrane opłaty. To mniejsza kara, niż ustalona wcześniej. UPC zapowiada, że złoży kasację do Sądu Najwyższego

Będą rekompensaty dla klientów UPC Polska

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podał na swoim koncie na Twitterze, że Sąd Apelacyjny w prawomocnym orzeczeniu przywrócił uchylone wcześniej rekompensaty dla klientów UPC Polska, w tym zwrot niesłusznie pobranych części opłaty abonamentowej.

Jednocześnie sąd zmniejszył karę finansową z 33 do 29 mln zł i uchylił obowiązek publikacji decyzji na stronie spółki. 

– Przywrócenie rekompensaty to bardzo dobra wiadomość dla klientów UPC, których dotknęło działanie abuzywnych klauzul. Będą mogli oni otrzymać zwrot za podwyższone opłaty abonamentowe od momentu ich wprowadzenia do uprawomocnienia się decyzji – tłumaczy Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.


UPC Polska zamierza złożyć skargę kasacyjną do Sądu Najwyższego

UPC Polska przekazała portalowi Wirtualnemedia.pl, że zamierza złożyć skargę kasacyjną do Sądu Najwyższego.

„Spółka UPC Polska działa zawsze zgodnie obowiązującym prawem i poszanowaniem dla prawomocnych rozstrzygnięć sądów. Jednocześnie, zamierzamy złożyć skargę kasacyjną do Sądu Najwyższego. Informujemy, że wzorce umowne UPC już od dłuższego czasu nie zawierają zakwestionowanych klauzul modyfikacyjnych i zapisów dotyczących opłat za nieuzasadnione wezwanie technika. Dostosowujemy nasze wzorce w pozostałym zakresie zgodnie z wyrokiem Sądu Apelacyjnego w Warszawie.” - zapewnia UPC. 


UPC w trakcie trwania umowy bez zgody klientów wyłączał niektóre kanały i podnosił opłaty abonamentowe

Decyzja o karze dla UPC Polska została podjęta przez UOKiK w 2019 roku. Urząd zajął się tą sprawą, ponieważ dostawał skargi od klientów UPC Polska na to, że firma w trakcie trwania umowy bez ich zgody wyłącza niektóre kanały i podnosi opłaty abonamentowe.

W 2022 roku UOKiK za pośrednictwem Twittera przypomniał, że operator ukarany został za klauzule w umowach, które dotyczyły m. in. możliwości jednostronnego podwyższania abonamentu za kablówkę, a także zmiany kluczowych warunków umów, w tym m. in. usuwania kanałów telewizyjnych.


KW

Źródło zdjęcia: Będą rekompensaty dla klientów UPC Polska. Fot. Pixabay

Czytaj dalej:

Udostępnij Udostępnij Lubię to! Skomentuj Obserwuj notkę

Komentarze

Pokaż komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka