ING zablokował karty, ponieważ otrzymał alert o tym, że u jednego ze sprzedawców nastąpił wyciek danych. Fot. ing.pl
ING zablokował karty, ponieważ otrzymał alert o tym, że u jednego ze sprzedawców nastąpił wyciek danych. Fot. ing.pl

Klienci ING mają powody do niepokoju. Bank zablokował im karty płatnicze, co się dzieje?

Redakcja Redakcja Finanse osobiste Obserwuj temat Obserwuj notkę 26
ING Bank Śląski przekazał klientom niepokojącą wiadomość. Bank został zmuszony do nałożenia blokady na część kart płatniczych należących do klientów ING. Decyzja jest podyktowana doniesieniami o wycieku danych u jednego z operatorów kart. Póki co brakuje informacji, o którego dostawcę chodzi.

ING ma kłopoty. Wyciekły dane klientów

Z oficjalnego komunikatu ING wynika, że jeden z operatorów kart płatniczych miał lukę w systemie, która doprowadziła do wycieku danych użytkowników kart. W związku z tym ING podjął decyzję o zastosowaniu specjalnej procedury bezpieczeństwa.

"W nocy z piątku na sobotę otrzymaliśmy informację, że u jednego z operatorów naszych kart nastąpił wyciek danych. Wiemy, których kart mogło to dotyczyć, dlatego natychmiast zablokowaliśmy je, by nikt nie mógł ich wykorzystać w nieuprawniony sposób" - czytamy w oświadczeniu ING.


Ponadto ING przekazał, że problem z wyciekiem danych odnosi się na szczęście tylko do niewielkiej części klientów banku. ING uspokaja, że dane i pieniądze klientów, których dotyczy problem, są w pełni zabezpieczone. Choć blokada kart wydaje się radykalnym krokiem, to jest po prostu dodatkowe zabezpieczenie.

Mimo tego zdenerwowani klienci dzwonią na infolinię. Jak piszą w komentarzach na Facebooku na profilu ING Banku, kolejka oczekujących sięga 30 osób i co najmniej pół godziny czekania na połączenie.


ING - zablokowana karta

ING nie określił, o karty którego operatora chodzi, jednak liczne zgłoszenia dotyczą klientów ING posiadających karty Visa. Użytkownicy takich kart dowiedzą się o blokadzie karty np. przy próbie płatności albo potencjalnej wypłacie gotówki z bankomatu. Osoby dotknięte wyciekiem danych powinny otrzymać wiadomość SMS, w której ING poinformuje o takim fakcie.

Klienci ING nie powinni panikować, gdy dostaną taką wiadomość. Bank zastosował taki środek bezpieczeństwa, by zapobiec możliwym skutkom wycieku danych. Nie jest to jednak problem samego ING, a operatora karty.  

Niektórzy z komentujących zarzucają ING, że zbyt późno poinformował ich o blokadzie karty. Niektórzy mieli blokadę już od dwóch dni i dopiero po weekendzie dowiedzieli się, co jest tego przyczyną. W międzyczasie czekały ich niemiłe niespodzianki, gdy dochodziło do płatności.

ING - SMS o zablokowaniu karty. Zdjęcie 

Poniżej prezentujemy zdjęcie wiadomości SMS, którą rozsyła ING Bank Śląski do osób, których karty zostały zablokowane.

image

Zablokowana karta w ING. Co można zrobić

Gdy ING nałoży blokadę na kartę, ta jest bezpieczna i nie można przy jej pomocy przeprowadzać transakcji. Klienci ING dla własnego spokoju mogą ją jednak zastrzec za pomocą aplikacji mobilnej. Nie jest to jednak jedyna droga - można też nawiązać kontakt z ING przez infolinię o numerze +48323570012. Tu jednak może być trudniej. Po doniesieniach o wycieku danych infolinia może być dalej przeciążona, dlatego zaleca się używania aplikacji w tym celu. Sama procedura jest bardzo prosta i zajmuje chwilę. Aby zastrzec kartę wchodzimy w zakładkę "karty", wybieramy konkretnie "zastrzeż kartę" i gotowe. Potem należy zamówić nową kartę płatniczą za pośrednictwem banku. Nową kartę bank dostarczy do 8 dni roboczych na adres korespondencyjny. Kartę Visa Zbliżeniową można jednak aktywować do płatności telefonem od razu po zamówieniu.

SW

(Zdjęcie: ING zablokował karty, ponieważ otrzymał alert o tym, że u jednego ze sprzedawców nastąpił wyciek danych. Fot. ing.pl)

Czytaj dalej:

Udostępnij Udostępnij Lubię to! Skomentuj26 Obserwuj notkę

Komentarze

Pokaż komentarze (26)

Inne tematy w dziale Gospodarka