ING Bank Śląski przekazał klientom niepokojącą wiadomość. Bank został zmuszony do nałożenia blokady na część kart płatniczych należących do klientów ING. Decyzja jest podyktowana doniesieniami o wycieku danych u jednego z operatorów kart. Póki co brakuje informacji, o którego dostawcę chodzi.
ING ma kłopoty. Wyciekły dane klientów
Z oficjalnego komunikatu ING wynika, że jeden z operatorów kart płatniczych miał lukę w systemie, która doprowadziła do wycieku danych użytkowników kart. W związku z tym ING podjął decyzję o zastosowaniu specjalnej procedury bezpieczeństwa.
"W nocy z piątku na sobotę otrzymaliśmy informację, że u jednego z operatorów naszych kart nastąpił wyciek danych. Wiemy, których kart mogło to dotyczyć, dlatego natychmiast zablokowaliśmy je, by nikt nie mógł ich wykorzystać w nieuprawniony sposób" - czytamy w oświadczeniu ING.
Ponadto ING przekazał, że problem z wyciekiem danych odnosi się na szczęście tylko do niewielkiej części klientów banku. ING uspokaja, że dane i pieniądze klientów, których dotyczy problem, są w pełni zabezpieczone. Choć blokada kart wydaje się radykalnym krokiem, to jest po prostu dodatkowe zabezpieczenie.
Mimo tego zdenerwowani klienci dzwonią na infolinię. Jak piszą w komentarzach na Facebooku na profilu ING Banku, kolejka oczekujących sięga 30 osób i co najmniej pół godziny czekania na połączenie.
ING - zablokowana karta
ING nie określił, o karty którego operatora chodzi, jednak liczne zgłoszenia dotyczą klientów ING posiadających karty Visa. Użytkownicy takich kart dowiedzą się o blokadzie karty np. przy próbie płatności albo potencjalnej wypłacie gotówki z bankomatu. Osoby dotknięte wyciekiem danych powinny otrzymać wiadomość SMS, w której ING poinformuje o takim fakcie.
Klienci ING nie powinni panikować, gdy dostaną taką wiadomość. Bank zastosował taki środek bezpieczeństwa, by zapobiec możliwym skutkom wycieku danych. Nie jest to jednak problem samego ING, a operatora karty.
Niektórzy z komentujących zarzucają ING, że zbyt późno poinformował ich o blokadzie karty. Niektórzy mieli blokadę już od dwóch dni i dopiero po weekendzie dowiedzieli się, co jest tego przyczyną. W międzyczasie czekały ich niemiłe niespodzianki, gdy dochodziło do płatności.
ING - SMS o zablokowaniu karty. Zdjęcie
Poniżej prezentujemy zdjęcie wiadomości SMS, którą rozsyła ING Bank Śląski do osób, których karty zostały zablokowane.
Zablokowana karta w ING. Co można zrobić
Gdy ING nałoży blokadę na kartę, ta jest bezpieczna i nie można przy jej pomocy przeprowadzać transakcji. Klienci ING dla własnego spokoju mogą ją jednak zastrzec za pomocą aplikacji mobilnej. Nie jest to jednak jedyna droga - można też nawiązać kontakt z ING przez infolinię o numerze +48323570012. Tu jednak może być trudniej. Po doniesieniach o wycieku danych infolinia może być dalej przeciążona, dlatego zaleca się używania aplikacji w tym celu. Sama procedura jest bardzo prosta i zajmuje chwilę. Aby zastrzec kartę wchodzimy w zakładkę "karty", wybieramy konkretnie "zastrzeż kartę" i gotowe. Potem należy zamówić nową kartę płatniczą za pośrednictwem banku. Nową kartę bank dostarczy do 8 dni roboczych na adres korespondencyjny. Kartę Visa Zbliżeniową można jednak aktywować do płatności telefonem od razu po zamówieniu.
SW
(Zdjęcie: ING zablokował karty, ponieważ otrzymał alert o tym, że u jednego ze sprzedawców nastąpił wyciek danych. Fot. ing.pl)
Czytaj dalej:
Inne tematy w dziale Gospodarka