Sieci handlowe stawiają na elektroniczne etykiety cenowe (ESL). Wpływ na to mają nie tylko promocje, ale także skoki cen związane z inflacją. Ważna jest także kwestia wykorzystania czasu pracowników – przygotowanie papierowych cenówek jest czasochłonne.
Lidl stawia na elektroniczne etykiety
Elektroniczne cenówki coraz częściej trafiają do dużych sklepów w handlu spożywczym. Lidl, który ma w Polsce ponad 850 zapowiedział, że do końca sierpnia 2023 roku wdroży system elektronicznych etykiet. Mowa o wszystkich sklepach tej sieci w Polsce.
Jak wyglądają elektroniczne oznaczenia cenowe w Lidlu, które już funkcjonują w niektórych miastach, w tym w Warszawie i Wrocławiu? Są bardzo podobne do klasycznych ramek przy półkach z towarem, w których umieszczane są informacje o produkcie i jego cenie.
Duże cyfry i litery w treści ramki gwarantują, że także seniorzy nie będą mieli problemu z ich odczytaniem.
Kaufland, Auchan i Żabka także testują elektroniczne etykiety
Kaufland wdrożył elektroniczne etykiety na działach z owocami, warzywami i kwiatami. Testy elektronicznych cenówek w wybranych sklepach prowadziła też Biedronka. Popularna sieć nie zdecydowała się jednak wprowadzić ich na stałe. Podobnie w przypadku Carrefoura.
Jesienią 2022 sieć Auchan zainstalowała elektroniczne cenówki w hipermarkecie Katowice 3 Stawy oraz w supermarkecie przy ul. Sokołowskiej w Warszawie. Po zakończeniu pilotażu sieć ruszy z systemem elektronicznych cenówek w całym kraju.
Elektroniczne cenówki działają w 200 sklepach Żabka i we wszystkich ponad 50 autonomicznych sklepach Żabka Nano. Na tym nie koniec - elektroniczne etykiety funkcjonują w Żabka Eko Smart - w Poznaniu i w Łodzi.
Korzyści z elektronicznych cenówek
Jakie są korzyści z elektronicznych etykiet cenowych? Wdrożenie ESL umożliwi sklepom Lidla znaczne oszczędności na papierze i tuszu. Mowa o 120 tonach oszczędzonego papieru rocznie.
Dzięki elektronicznym etykietom pracownice nie będą już musiały drukować i zmieniać cenników. A to pozwoli oszczędzić czas pracy na inne zadania.
KW
Źródło zdjęcia: Sieci handlowe stawiają na elektroniczne etykiety cenowe (ESL). Fot. Pixabay
Czytaj dalej:
Inne tematy w dziale Gospodarka