Francuska sieć hipermarketów Carrefour ogłosiła podpisanie umowy z firmą Louis Delhaize o przejęciu 18 sklepów Cora w Rumunii. Lokale te zostaną poddane rebrandingowi i mają one umocnić pozycję sieci na rynku. Teraz transakcja czeka na zatwierdzenie przez urząd antymonopolowy.
Carrefour przejmuje sieć sklepów Cora
Cora na terenie Rumunii posiada dziesięć hipermarketów i osiem sklepów proximity (lokale znajdujące się w pobliżu osiedli mieszkaniowych, których asortyment w pełni zaspokaja potrzeby klientów, takie jak m.in. Stokrotka czy Dino) – Cora Urban.
— Carrefour ma pełne zaufanie do formatu hipermarketu i jego strategicznej roli dla lokalnej społeczności, będąc głównym źródłem cotygodniowych misji zakupowych i zaspokajając podstawowe potrzeby naszych klientów — powiedział prezes Carrefour Rumunia Julien Munch.
Transakcja teraz musi zostać zatwierdzona przez urząd antymonopolowy oraz właściwe organy ochrony konkurencji i ma zostać zakończona do końca 2023 roku.
Carrefour w Rumunii
Carrefour, obecny w Rumunii od 2001 roku, prowadzi obecnie w tym kraju 43 hipermarkety, 189 supermarketów, 143 sklepy convenience i 29 miękkich sklepów dyskontowych.
Cora Romania zatrudnia niespełna 2400 osób. Poza wspomnianymi wcześniej sklepami spółka prowadzi również centralę usług, logistykę oraz handel elektroniczny. Wszyscy pracownicy zostaną przejęci przez Grupę Carrefour.
— Ponieważ Grupa Carrefour jest już obecna w Rumunii, pracownicy będą mogli dołączyć do marki, która ma ugruntowaną pozycję w kraju i dysponuje znacznymi zasobami – poinformowano w komunikacie prasowym.
— Jesteśmy dumni z pracy wykonanej przez nasze zespoły w Rumunii w ciągu ostatnich kilku lat i cieszymy się, że możemy nadać nową dynamikę tym sklepom i pracownikom Cora Rumunia. Ze wzruszeniem opuszczamy kraj, ale także pewni, że ta działalność będzie mogła być kontynuowana i rozwijana — oświadczył z kolei dyrektor zarządzający Louis Delhaize Pierre Bouriez.
Carrefour Rumunia z zyskiem w 2022 r.
Jak wskazuje portal dlahandlu.pl, Cora to jedyny sprzedawca detaliczny w Rumunii, który skurczył się od czasu pandemii COVID-19. Spółka w 2021 roku zanotowała sprzedaż o 5 proc. mniejszą niż w 2020. Inaczej sytuacja ma się w Carrefour Rumunia, który odnotował wzrost o 9 proc. w 2022 roku. Rumunia dla sieci Carrefour jest drugim po Polsce najszybciej rozwijającym się rynkiem.
RB
(zdjęcie ilustracyjne / źródło: Flickr)
Czytaj dalej:
Inne tematy w dziale Gospodarka