Grupa Żabka przedstawiła wyniki Raportu Odpowiedzialności "Wygodnie i Odpowiedzialnie”. – Nasza Strategia Odpowiedzialności jest ściśle zintegrowana ze strategią biznesową, a nasz główny cel to dążenie do tego, aby codzienne wybory naszych klientów stały się prostsze i bardziej wygodne, a jednocześnie były bardziej przyjazne otoczeniu – mówiła w Katowicach podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego Anna Grabowska, wiceprezeska zarządu ds. strategii konsumenckich Grupy Żabka.
Raport Odpowiedzialności "Wygodnie i Odpowiedzialnie"
Raport Odpowiedzialności podsumowuje istotne wyniki i wybrane działania realizowane przez Grupę Żabka, wspierające realizację Strategii Odpowiedzialności w 2022 r. Informacje zawarte w raporcie zostały pogrupowane w 4 filarach strategicznych: Filar 01 – Zrównoważony styl życia, Filar 02 – Pozytywny wpływ na otoczenie, Filar 03 – Odpowiedzialna organizacja oraz Filar 04 – Zielona planeta.
– Nasza Strategia Odpowiedzialności jest ściśle zintegrowana ze strategią biznesową, a nasz główny cel to dążenie do tego, aby codzienne wybory naszych klientów stały się prostsze i bardziej wygodne, a jednocześnie były bardziej przyjazne otoczeniu. Podejmujemy więc wiele działań, aby pozytywnie wpływać na nasze otoczenie i być częścią realnej zmiany na lepsze – powiedziała Anna Grabowska.
Żabka wspiera lokalną przedsiębiorczość i nawiązuje współpracę z miastami, jak np. z Bydgoszczą, gdzie testuje system gospodarki obiegu zamkniętego.
– Ponadto otworzyliśmy pierwszy w Polsce sklep łączący technologię z bardziej przyjaznymi środowisku rozwiązaniami – Żabkę Eko Smart. Otrzymaliśmy też certyfikat EQUAL-SALARY, a według Instytutu Gallupa znaleźliśmy się wśród 23% najlepszych firm na świecie, które tworzą jedno z najbardziej angażujących miejsc pracy. Zgodnie z naszym strategicznym zobowiązaniem, zwiększamy naszą przejrzystość, regularnie poddając się zewnętrznym przeglądom i weryfikacjom w obszarze ESG – dodała Grabowska.
Ponad 56 tys. miejsc pracy
Żabka jest jedną z najbardziej rozwijających się sieci w Europie Środkowo-Wschodniej. Aktualnie sieć liczy już ponad 9300 sklepów, które prowadzone są przez ponad 8000 franczyzobiorców. Żabka to także największa w Europie sieć sklepów autonomicznych – licząca ok. 50 Żabek Nano. Jak czytamy, działalność grupy oraz franczyzobiorców ma realny wpływ na polską gospodarkę, co obrazuje kwota wartości dodanej, która za 2022 r. wyniosła 7 mld zł (w porównaniu do 5,3 mld zł w 2021 r.).
"Grupa Żabka i współpracujący z nią franczyzobiorcy wpływają także na rynek pracy, utrzymując w ub. r. ponad 56 400 miejsc pracy – to o 24% więcej niż w 2021 r. (45 400) i aż o 55% więcej niż w 2020 r. (36 500). Ten pozytywny wpływ w obszarze zatrudnienia jest odczuwalny we wszystkich sektorach polskiej gospodarki. Łączna liczba miejsc pracy utrzymana w ub. roku jest w przybliżeniu równa łącznej liczbie mieszkańców Swarzędza i Jarocina (województwo wielkopolskie)" – czytamy.
Ponad 56 tys. pracowników może pracować w jednym z najbardziej wyjątkowych miejsc pracy na świecie. Według badania Instytutu Gallupa Żabka znalazła się wśród 23% najlepszych firm na świecie, które tworzą jedno z najbardziej angażujących miejsc pracy.
Zwiększenie sprzedaży marek własnych
"Szamamm", "S!", "Dobra Karma" to tylko niektóre z marek własnych sieci. W 2020 r. Żabka zobowiązała się do podwojenia sprzedaży produktów marki własnej promujących zrównoważony styl życia do 2025 r. Dzięki podjętym działaniom, takim jak m.in. program reformulacji, promowanie diety roślinnej, eliminowanie oleju palmowego z produktów marek własnych oraz produktów markowych oznaczonych certyfikatem RSPO, Żabka osiągnęła ten cel dwa lata przed planowanym terminem.
Dlatego w 2022 r. sieć na nowo zdefiniowała swoje podejście do dobrego żywienia i zidentyfikowała cztery aspekty, na których chce się skupić w najbliższych latach. Nowe założenia obejmują promowanie produktów, które uzyskały wysoką ocenę Nutri-Score, produktów pochodzenia roślinnego, z tzw. czystą etykietą lub oznaczeniami zdrowotnymi lub żywnościowymi zgodnie z wytycznymi UE.
Blisko połowa (45%) produktów marki własnej Żabki otrzymała wysoką ocenę i ten odsetek wciąż się zwiększa. Dodatkowo żółte wersje dań gotowych marki własnej "Szamamm" zapewniają aż 2/5 sugerowanej do spożycia dziennej dawki warzyw.
MP
(Prezentacja Raportu Odpowiedzialności "Wygodnie i Odpowiedzialnie”. Fot. Żabka)
Czytaj dalej:
Inne tematy w dziale Gospodarka