Biedronka zaczyna walkę z marnowaniem żywności. Jak dowiedziała się "Rzeczpospolita", sieć sklepów po długich testach wprowadza sprzedaż paczek z przecenionymi produktami w 500 punktach. Jest to efekt współpracy z aplikacją Too Good To Go.
Szacuje się, że w Polsce marnuje się niemal 5 milionów ton żywności rocznie. Na wojnę z tym zjawiskiem idzie Biedronka z pomocą aplikacji Too Good To Go.
Tańsze produkty od Biedronki
"Rzeczpospolita" informuje, że Biedronka rozszerza swoją współpracę z popularną aplikacją walczącą z marnowaniem jedzenia - Too Good To Go. Po długich testach w 500 sklepach w całym kraju będzie można kupić paczki z produktami o krótkich terminach przydatności.
Klienci będą mogli kupić tzw. paczki niespodzianki za 1/3 ceny wyjściowej. Znajdą się w nich produkty takie jak, warzywa, owoce, pieczywo, paczkowane wędliny, mięsa, ryby czy gotowe dania.
– Żywność z bliskim terminem przydatności do spożycia przekazywana jest organizacjom pożytku publicznego. Współpracujemy z ponad 140 OPP na terenie całej Polski. Prowadzimy kompleksowe działania, począwszy od akcji edukacyjnych, przez współpracę z organizacjami pomocowymi, a także budujemy partnerstwa z takimi inicjatywami jak Too Good To Go – wylicza dyrektor ochrony środowiska w sieci Biedronka Agnieszka Koc, cytowana przez "Rz".
Nie tylko Biedronka działa z Too Good To Go
Aplikacja Too Good To Go zadebiutowała w 2016 roku w Danii. Od tamtej pory zyskała ponad 34 miliony użytkowników w 15 krajach. W Polsce oprócz Biedronki z platformą współpracują m.in. Starbucks, Pizza Hut, North Fish, Carrefour czy Auchan.
Sklepy tworzą paczki produktowe i umieszczają informację o nich w aplikacji. Następnie klient może ją zarezerwować i o ustalonej godzinie odebrać. W środku najczęściej znajdują się produkty świeże lub z krótką datą przydatności.
MP
(Biedronka rozszerza współpracę z Too Good To Go. Fot. Biedronka)
Czytaj dalej:
Inne tematy w dziale Gospodarka