Prezentując nowego Mercedesa-AMG S 63 E Performance, niemiecki koncern wysoko podniósł poprzeczkę w segmencie luksusowych limuzyn. Model dostępny także w limitowanej ekskluzywnej wersji Edition 1 kosztuje ponad milion złotych i jest najpotężniejszą klasa S w historii.
Dane techniczne Mercedesa AMG S 63 E Performance
Samochód napędza hybryda, w której zastosowano wiele rozwiązań technologicznych znanych dotąd i z Formuły 1. Klasyczny 4,0-litrowy silnik V8 biturbo AMG współpracuje ze charakterystycznym dla AMG hybrydowym układem napędowym oraz nowym wysokowydajnym akumulatorem AMG (HPB). Całość o mocy 802 KM i momencie obrotowym 1430 Nm zapewnia imponujące osiąg. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 3,3 sekundy, prędkość maksymalna wynosi 290 km/h, a spalanie… 4,4 l/100 km w cyklu mieszanym. W trybie wyłącznie elektrycznym wóz przejedzie do 33 km.
Jak na limuzynę przystało S 63 łączy dynamikę jazdy z komfortem, w czym zasługa szeregu seryjnie montowanych rozwiązań, takich jak zawieszenie pneumatyczne, stabilizacja przechyłów AMG ACTIVE RIDE CONTROL i aktywna skrętna tylna oś. Standardowe wyposażenie obejmuje 20-calowe obręcze kół z lekkich stopów z 10 ramionami, reflektory DIGITAL LIGHT z funkcją projekcji oraz pakiet wspomagania bezpieczeństwa jazdy z wieloma aktywnymi systemami wspomagającymi, w tym PRE SAFE PLUS i PRE-SAFE Impulse Side. Seryjnie auto wyposażono w pakiet AIR BALANCE, aktywne oświetlenie nastrojowe oraz system dźwięku przestrzennego Burmester 3D Surround Soundsystem z Dolby Atmos oraz centralny wyświetlacz OLED.
Luksusowe wnętrze Mercedesa
Dynamiczny wygląd serii AMG Edition 1 podkreśla zewnętrzny pakiet AMG Night, na który składają się ozdobne wykończenie progów, obudowy lusterek, listwy podszybia oraz inne elementy ozdobne nadwozia są dostępne w kolorze ciemnego chromu lub lśniącej czerni. Całość uzupełniają dekoracyjne wykończenie tylnego zderzaka, podwójne końcówki rur wydechowych AMG w ciemnej, chromowanej oprawie, termoizolacyjne przyciemniane szyby, a także lakierowane na czerwono zaciski hamulców oraz srebrny, chromowany korek wlewu paliwa, oczywiście z logo AMG. We wnętrzu absolutnie luksusowo.
W ramach pakietu AMG Exclusive otrzymujemy fotele AMG pokryte czarną skórą nappa z czerwonymi przeszyciami oraz kierownice AMG Performance obszytą skórą nappa i mikrofibrą, również z czerwona nicią. Wyjątkowość limuzyny podkreślają listwy progowe AMG z wymiennymi nakładkami i podświetlanym na czerwono logo AMG oraz dywaniki AMG z kontrastowym szyciem, które nawiązuje do motywu wnętrza. Ekskluzywne logo Edition 1 wygrawerowano także środkowej konsoli.
Pakiet AMG Carbon
Samochód oferuje wiele opcji i dodatków, które sprawią, że egzemplarz może być niepowtarzalny. Do wyboru są m.in. pakiet AMG Carbon dla nadwozia (28 tys. zł), ceramiczny, wysokowydajny kompozytowy układ hamulcowy AMG (tylko z 21-calowymi obręczami) za 43 tys. zł i pakiet kierowcy AMG, obejmujący podniesienie prędkości maksymalnej do 290 km/h, na który trzeba wydać 10,9 tys.
Do limuzyny producent dokłada nawet pokrowiec do użytku w zadaszonych pomieszczeniach, z unikalnym wzorem Edition 1. Uszyty jest na miarę do każdego egzemplarza, składa się oddychającej zewnętrznej powłoki, wykonanej z odpornej na rozdarcia tkaniny syntetycznej, oraz antystatycznej warstwy wewnętrznej z tkanej flaneli chroni nadwozie przed kurzem i zadrapaniami. Najnowszy mercedes w salonach pojawi się już w przyszłym miesiącu.
Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE powstaje w fabryce Factory 56 w Sindelfingen. Warto przypomnieć, że od 2022 r. produkcja samochodów i akumulatorów we wszystkich własnych fabrykach Mercedes-Benz na całym świecie jest neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla netto. Energia elektryczna pochodzi wyłącznie ze źródeł odnawialnych.
Zdj. Mercedes
Tomasz Wypych
Inne tematy w dziale Technologie