Najpotężniejsza klasa S w historii. Nowy Mercedes robi wrażenie

Redakcja Redakcja Motoryzacja Obserwuj temat Obserwuj notkę 6
Prezentując nowego Mercedesa-AMG S 63 E Performance, niemiecki koncern wysoko podniósł poprzeczkę w segmencie luksusowych limuzyn. Model dostępny także w limitowanej ekskluzywnej wersji Edition 1 kosztuje ponad milion złotych i jest najpotężniejszą klasa S w historii.

Dane techniczne Mercedesa AMG S 63 E Performance

Samochód napędza hybryda, w której zastosowano wiele rozwiązań technologicznych znanych dotąd i z Formuły 1. Klasyczny 4,0-litrowy silnik V8 biturbo AMG współpracuje ze charakterystycznym dla AMG hybrydowym układem napędowym oraz nowym wysokowydajnym akumulatorem AMG (HPB). Całość o mocy 802 KM i momencie obrotowym 1430 Nm zapewnia imponujące osiąg. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 3,3 sekundy, prędkość maksymalna wynosi 290 km/h, a spalanie… 4,4 l/100 km w cyklu mieszanym. W trybie wyłącznie elektrycznym wóz przejedzie do 33 km.

Jak na limuzynę przystało S 63 łączy dynamikę jazdy z komfortem, w czym zasługa szeregu seryjnie montowanych rozwiązań, takich jak zawieszenie pneumatyczne, stabilizacja przechyłów AMG ACTIVE RIDE CONTROL i aktywna skrętna tylna oś. Standardowe wyposażenie obejmuje 20-calowe obręcze kół z lekkich stopów z 10 ramionami, reflektory DIGITAL LIGHT z funkcją projekcji oraz pakiet wspomagania bezpieczeństwa jazdy z wieloma aktywnymi systemami wspomagającymi, w tym PRE SAFE PLUS i PRE-SAFE Impulse Side. Seryjnie auto wyposażono w pakiet AIR BALANCE, aktywne oświetlenie nastrojowe oraz system dźwięku przestrzennego Burmester 3D Surround Soundsystem z Dolby Atmos oraz centralny wyświetlacz OLED.  


Luksusowe wnętrze Mercedesa 

Dynamiczny wygląd serii AMG Edition 1 podkreśla zewnętrzny pakiet AMG Night, na który składają się ozdobne wykończenie progów, obudowy lusterek, listwy podszybia oraz inne elementy ozdobne nadwozia są dostępne w kolorze ciemnego chromu lub lśniącej czerni. Całość uzupełniają dekoracyjne wykończenie tylnego zderzaka, podwójne końcówki rur wydechowych AMG w ciemnej, chromowanej oprawie, termoizolacyjne przyciemniane szyby, a także lakierowane na czerwono zaciski hamulców oraz srebrny, chromowany korek wlewu paliwa, oczywiście z logo AMG. We wnętrzu absolutnie luksusowo.

W ramach pakietu AMG Exclusive otrzymujemy fotele AMG pokryte czarną skórą nappa z czerwonymi przeszyciami oraz kierownice AMG Performance obszytą skórą nappa i mikrofibrą, również z czerwona nicią. Wyjątkowość limuzyny podkreślają listwy progowe AMG z wymiennymi nakładkami i podświetlanym na czerwono logo AMG oraz dywaniki AMG z kontrastowym szyciem, które nawiązuje do motywu wnętrza. Ekskluzywne logo Edition 1 wygrawerowano także środkowej konsoli. 


Pakiet AMG Carbon

Samochód oferuje wiele opcji i dodatków, które sprawią, że egzemplarz może być niepowtarzalny. Do wyboru są m.in. pakiet AMG Carbon dla nadwozia (28 tys. zł), ceramiczny, wysokowydajny kompozytowy układ hamulcowy AMG (tylko z 21-calowymi obręczami) za 43 tys. zł i pakiet kierowcy AMG, obejmujący podniesienie prędkości maksymalnej do 290 km/h, na który trzeba wydać 10,9 tys.

Do limuzyny producent dokłada nawet pokrowiec do użytku w zadaszonych pomieszczeniach, z unikalnym wzorem Edition 1. Uszyty jest na miarę do każdego egzemplarza, składa się oddychającej zewnętrznej powłoki, wykonanej z odpornej na rozdarcia tkaniny syntetycznej, oraz antystatycznej warstwy wewnętrznej z tkanej flaneli chroni nadwozie przed kurzem i zadrapaniami. Najnowszy mercedes w salonach pojawi się już w przyszłym miesiącu.

Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE powstaje w fabryce Factory 56 w Sindelfingen. Warto przypomnieć, że od 2022 r. produkcja samochodów i akumulatorów we wszystkich własnych fabrykach Mercedes-Benz na całym świecie jest neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla netto. Energia elektryczna pochodzi wyłącznie ze źródeł odnawialnych.

Zdj. Mercedes

Tomasz Wypych

Udostępnij Udostępnij Lubię to! Skomentuj6 Obserwuj notkę

Komentarze

Pokaż komentarze (6)

Inne tematy w dziale Technologie