Wojewódzki, Palikot i Czechowski z zarzutami
Jak podkreślił w oficjalnym piśmie Marek Skrzetuski z Prokuratury Okręgowej w Warszawie, w ramach postępowania wyjaśniającego „potwierdzono zarzuty dotyczące sprzecznej z obowiązującymi przepisami reklamy wysokoprocentowych napojów alkoholowych, na profilach w serwisie społecznościowym należących do Jakuba W., Janusza P. i Tomasza Cz.” Podkreślił przy tym, że profile te posiadają dużą popularność wśród internautów.
Jan Śpiewak złożył zawiadomienie
O podejrzeniu popełnienia przestępstwa prokuraturę powiadomił aktywista Jan Śpiewak.
— To dowód na to, że nie wolno się poddawać, bać pozwów (Palikot chce mi zamknąć usta pozwem na sto tysięcy) i tylko bezkompromisowe działanie może coś zmienić. Teraz pora na resztę celebryckiej patologii, która z reklamowano trucizny zrobiła sposób na zdobycie fortun — podsumował.
Wspólny biznes
Palikot, Wojewódzki i Czechowski wspólnie prowadzą spółkę produkującą i sprzedającą alkohole. Jak zauważa "Super Express" mężczyźni za pośrednictwem mediów społecznościowych od kilku lat reklamowali wysokoprocentowe napoje alkoholowe, co jest niezgodne z polskim prawem.
Manufaktura Piwa, Wódki i Wina w swojej ofercie ma produkty takie jak Palikot Wódka Kraftowa, Czysta Wódka Wybuhowa czy wódka Wyjebongo.
Palikot odniósł się do sprawy
— Donosiciel Jan Śpiewak złożył na mnie zawiadomienie do Prokuratury. Ta, chcąc nie chcąc, musiała podjąć postępowanie. Dzięki temu uzyskałem możliwość przedstawienia swojego punktu widzenia na obecność alkoholu w przestrzeni publicznej – napisał w swoim wpisie. Były polityk podkreśla, że "alkohol jest dla ludzi".
— Ale zawsze powtarzam – degustuj, nie chlej — podkreśla Palikot. Dodał jednocześnie, że nigdy nie namawiał nikogo do picia alkoholu. Wskazał jednak, że nie widzi nic złego w dzieleniu się swoją wiedzą na jego temat czy inspirowaniu ludzi do nieoczywistych zastosowań w kuchni.
— Problemem nie jest alkohol sam w sobie – ten towarzyszy ludziom od zarania dziejów — podkreśla Palikot. — Problemem są osoby, które nie radzą sobie i uciekają w alkohol lub zastępują nim wszystko inne w życiu — wskazuje.
Promowali alkohol w Internecie
Warto przy tym zaznaczyć, że profil Wojewódzkiego na Facebooku obserwuje 920 tys. osób, zaś na Instagramie – ponad półtora miliona. Janusza Palikota na tych platformach obserwuje odpowiednio 236 i 118 tys. użytkowników.
Z kolei Tomasz Czechowski, który poza biznesem alkoholowym prowadzi we Wrocławiu restaurację Młoda Polska, obserwowany jest na Instagramie przez ponad 15 tys. osób. We wrześniu biznesmen znalazł się na ubiegłorocznej "liście młodych polaków, którzy podbijają świat – 30 przed 30" Forbesa.
(na zdjęciu: Kuba Wojewódzki (L), Janusz Palikot (R) / źródło: YouTube)
Czytaj dalej:
- Nowi ministrowie w rządzie Morawieckiego. Prezydent Duda potwierdza
- Precyzyjne uderzenie Ukraińców na terytorium Rosji. Zobacz nagranie
- Świątek o rosyjskich i białoruskich sportowcach. Beszta świat tenisa
- Kolejny konflikt Polski z Brukselą. Stawką jest 250 tys. miejsc pracy
- Tajemnicze słowa Zełenskiego. Mówił o Rosjanach i rozliczeniu za Smoleńsk
Komentarze
Pokaż komentarze (77)