Bank Millennium ostrzega klientów przed atakami cyberoszustów. Przestępcy są w ostatnim czasie bardzo aktywni, a wśród ich działań jest podszywanie się pod pracowników Millennium czy phishing.
Bank Millennium ostrzega klientów. Trwa groźna kampania oszustów
Bank Millennium opublikował na swojej stronie komunikat, w którym ostrzega klientów przed kolejną, groźną kampanią cyberprzestępców.
– Oszuści wysyłają SMSY z linkiem do środków, które ktoś rzekomo przekazał Ci za pomocą BLIKA. Jeśli dostaniesz taką wiadomość, nie klikaj w podany link! – alarmuje Bank Millennium.
Jak podano w komunikacie, ani Bank Millennium, ani operator płatności BLIK nie wysyła wiadomości SMS o takiej treści.
Czytaj: Groźny TikTok? Ekspert: Wszystkie lampki kontrolne powinny się nam zaświecić
Bank Millennium i BLIK proszą o czujność
Kolejny punkt oświadczenia jest bardzo ważny – Jeżeli czekacie na przelew na telefon BLIK, to pieniądze natychmiast pojawią się na waszych kontach i nie trzeba nigdzie potwierdzać, że chcecie je odebrać.
Bank Millennium oraz Operator BLIKa uczulają klientów na takie wiadomości i zwraca uwagę na fakt, że BLIK nie przechowuje danych użytkowników.
– Pamiętaj, że BLIK nie wysyła wiadomości SMS i nie przechowuje danych użytkowników. Jeżeli otrzymałeś taką wiadomość – nie klikaj w link, to próba oszustwa! – czytamy na Twitterze BLIK.
Nie tylko Bank Millennium. Klienci innych banków oraz platform też narażeni na niebezpieczeństwo
Przypomnijmy, że niedawno podobne ostrzeżenie zamieścił PKO Bank Polski. W tym miejscu możecie sprawdzić, przed czym przestrzega klientów PKO BP.
Ale nie tylko banki są narażone na ataki. Zobaczcie, jak oszuści próbują kraść pieniądze i dane na platformach sprzedażowych.
SW
Czytaj dalej:
Inne tematy w dziale Technologie