Aż 73,3 procent Polaków potwierdziło, że jednym z ich głównych celów życiowych jest to, żeby rodzice byli z nich dumni – wynika z badania przeprowadzonego przez World Values Survey.
O badaniu na swoim Twitter'owym koncie poinformowałą Fundacja State of Poland. Według State of Poland, Polska znana jest z silnych więzów rodzinnych i głęboko zakorzenionych wartości rodzinnych. Dlatego, zdaniem fundacji, tak wysoki wynik, nie powinien dziwić.
Czym jest World Values Survey?
Dane pochodzą z prowadzonego od 1981 badania World Values Survey, które jest prowadzone w niemal 100 krajach. Za pomocą tego projektu badawczego, naukowcy zbierają dane dotyczące zmian społecznych na przestrzeni lat, które dotyczą między innymi tolerancji, religijności, tożsamości narodowej czy wyznawanych wartości społecznych i kulturowych. Socjologowie wykorzystują zbierane dane na przykład do próby zrozumienia ważnych wydarzeń społecznych, takich jak Arabska Wiosna.
Polacy zapytani o to, czy jednym z ich głównych celów życiowych jest to, żeby uczynić rodziców dumnymi, w 73,3% odpowiedzieli "zgadzam się" lub "Zdecydowanie się zgadzam". Wyższy odsetek odpowiedzi twierdzących osiągnęło tylko kilka krajów z naszego regionu – najsilniejszą potrzebę uczynienia rodziców dumnymi posiadają obywatele Albanii, aż 97,4 procent respondentów w tym kraju zgodziło się z tak postawionym pytaniem. Tuż za nimi byli Bośniacy z wynikiem 87,4 procent i Szkoci z wynikiem 86%.
Krajem o najsłabszych więzach rodzinnych okazała się Finlandia, gdzie jedynie 25,6% respondentów stwierdziło, że jednym z ich życiowych priorytetów jest duma rodziców.
MM
Inne tematy w dziale Społeczeństwo